Tarybai trečiadienį pritarus savivaldybės sutarčiai su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku (ERPB), bankas paskolins 38,23 mln. eurų. Dar 10 mln. eurų bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ turi užsitikrinusi iš Klimato kaitos programos.
„Pirkimas jau artėja į pabaigą ir šiuo metu mes planuojame, kad jis bus finansuojamas iš dviejų šaltinių: tai – EBRD lėšos ir kitas šaltinis yra taip pat jau partvirtintas – (...) Klimato kaitos programos lėšos“, – tarybos posėdyje sakė savivaldybės atstovas Rimantas Baravykas.
„Susisiekimo paslaugų“ vadovas Gintaras Macijauskas teigė, jog transporto parko atnaujinimas yra vienas aktualiausių klausimų miestui. Jo teigimu, 2022-aisiais išanalizavus maršrutų sistemą buvo pasiūlyta sukurti 15 naujų maršrutų, koreguoti 46 maršrutų trasas ir dažninti 44 maršrutus.
„Kalbam apie naują kokybinį lygį keleiviui, apie naujus vežėjus sistemoje, apie atnaujintą parką, patogesnius maršrutus, didesnį dažnumą“, – tarybos posėdyje kalbėjo G. Macijauskas.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius teigė, kad šis sprendimas yra Vilniaus viešojo transporto plėtros strategijos dalis.
„Mes esam pasitvirtinę 10 metų strategiją viešojo transporto plėtros ir toj strategijoj yra numatyta tai, ką dabar sprendžiame finansuoti“, – posėdyje teigė meras.
„Vilniaus viešasis transportas“ jau netrukus žada paskelbti troleibusų tiekėjo konkurso laimėtoją – jame dalyvauja du tiekėjai: Čekijos „Škoda“ ir Lenkijos „Solaris“.
Autonominės ridos troleibusai gali būti kraunami nuo kontaktinio tinklo, kelionės metu jiems nereikia įkrovimo stotelių.
VVT aptarnauja 76 iš 105 visų maršrutų mieste, iš jų 17 – troleibusų. Jų parke yra 252 – 38 proc. viso bendrovės transporto parko. Iki 2020 metų buvo įsigytas 41 naujas troleibusas.