„Viešojo transporto kokybė netenkina vartotojų lūkesčių, ir reikia tam imtis priemonių. Viena iš priemonių yra privataus vežėjo atėjimas į bendrą susisiekimo sistemą“ , - antradienį žurnalistams sakė Vilniaus vicemeras Linas Kvederavičius.
„Konkurencija bus didelė ir kadangi viena pagrindinių dalių konkurso yra ekonominis naudingumas, tai mes tikimės labai geros kainos“, - tvirtino L.Kvederavičius.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos” laikinoji direktorė Modesta Gusarovienė tvirtino, jog „Vilniaus viešajam transportui“ 1 kilometras dabar kainuoja vidutiniška 1,2-1,8 euro ir tikimasi, kad privatus vežėjas pasiūlys mažesnę kainą už kilometrą.
Anot L.Kvedaravičiaus, konkurso laimėtojui planuojama atiduoti penktadalį miesto rinkos pagal kilometrų ilgį (7 mln. iš 37 mln. kilometrų, kuriuos per metus vidutiniškai nuvažiuoja „Vilniaus viešasis transportas“), be to, tikimasi, kad jis naudos maždaug 100 naujų autobusų, iš kurių 43 būtų dideli, 52 - maži, o likę būtų skirti rezervui.
„Konkursas yra dviejų paketų: didesnių ir mažesnių autobusų. Didesni autobusai bus mieste, o mažesni autobusai labiau miesto periferijoje. Maršrutai bus parengti pagal kažkurią miesto dalį, o mažesni bus skirstomi pagal reikalingumą“, - kalbėjo M.Gusarovienė.
Jos teigimu, privataus vežėjo atėjimas bilietų kainoms įtakos neturės, nesikeis ir viešojo transporto sistema, pavyzdžiui, elektroniniai bilietai.Sutartis su privačiu vežėju būtų pasirašoma 7 metams su galimybe ją pratęsti dar 3 metams.
Tarptautiniu konkursu jau domėjosi bendrovės iš Lenkijos, Čekijos, Nyderlandų bei Didžiosios Britanijos.
Šiuo metu „Vilniaus viešasis transportas“ naudoja 320 autobusų.