• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2003-iųjų vasarį maršrutu Iljičiovskas-Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda ir atgal kursuoti pradėjęs konteinerinis traukinys „Vikingas" per dešimtį metų nuvažiavo apie 2,3 mln. kilometrų ir pervežė daugiau nei 300 tūkst. TEU (sąlyginis konteineris), arba daugiau nei 4,8 mln. tonų krovinių.

2003-iųjų vasarį maršrutu Iljičiovskas-Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda ir atgal kursuoti pradėjęs konteinerinis traukinys „Vikingas" per dešimtį metų nuvažiavo apie 2,3 mln. kilometrų ir pervežė daugiau nei 300 tūkst. TEU (sąlyginis konteineris), arba daugiau nei 4,8 mln. tonų krovinių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vikingas" yra bendras Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. Visas maršrutas (1734 km) įveikiamas per 52 val. „Vikingu" vežami universalūs ir specializuoti konteineriai, o ateityje numatoma gabenti ir vilkikus su puspriekabėmis - kontreilerius. Tai padės mažinti vilkikų eiles Baltarusijos pasienyje.

REKLAMA

Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai" Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus Stasio Gudvalio, tolesnės „Vikingo" perspektyvos sietinos visų pirma su augančiais konteinerinių pervežimų srautais visame pasaulyje. Papildomų galimybių suteiks ir Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje steigiami viešieji logistikos centrai, Šeštokų geležinkelio stoties plėtra.

REKLAMA
REKLAMA

„Dedame visas įmanomas pastangas tolesniam projekto vystymuisi, - teigė S. Gudvalis. - Šiuo metu kaip tik deramės dėl Gruzijos, Moldovos, Turkijos, Azerbaidžano bei Skandinavijos šalių prisijungimo prie „Vikingo" projekto. Tai leistų pritraukti papildomų krovinių ir teikti klientams daugiau paslaugų".

„Vikingo" galimybės yra nuolat pristatomos Lietuvoje ir užsienyje tarptautinių forumų, konferencijų ir parodų metu. AB „Lietuvos geležinkeliai" vasario 28 d. 9 val., Vilniuje, viešbutyje „Crowne Plaza", organizuoja tarptautinę konferenciją „10-ies metų krovinių vežimo konteineriniu traukiniu „Vikingas" veiklos patirtis ir nauji iššūkiai". Pagrindinis konferencijos tikslas - įvertinti tolimesnes projekto plėtros galimybes bei didinti krovinių srautus tarp Baltijos ir Juodosios jūros pakrantės šalių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Projektas „Vikingas" 2008 metais Europos Komisijos koordinuojančio PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 metais Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas".

„Vikingas" per dešimtmetį nuvažiavo maždaug 2,3 mln. kilometrų atstumą. Jei per pusiaują būtų nutiestas geležinkelis, traukinys aplink pasaulį jau būtų aplėkęs beveik 58 kartus. Iki Mėnulio traukinys nuvažiuoti galėtų 6 kartus.

REKLAMA

Jei visą „Vikingu" per dešimtmetį pervežtą krovinių kiekį gabentų vilkikai, jų į gatves būtų išriedėję daugiau nei 300 tūkst.

„Vikingu" per dešimtmetį pervežta daugiau nei 4,8 mln. tonų krovinių. Mėlynasis banginis, didžiausias mūsų planetos gyvūnas, gali sverti iki 150 tonų. Per dešimtmetį pervežtas krovinių kiekis prilygsta maždaug 32000 mėlynųjų banginių svoriui.

Jei visi per 10 metų pervežti konteineriai būtų sustatyti vienas šalia kito, tai bendras jų užimamas paviršiaus plotas siektų apie 4,8 kv. km. Šis plotas prilygsta 657 futbolo aikščių plotui, - tokią įdomiąją statistiką "Vikingo" dešimtmečio proga pateikia "Lietuvos geležinkeliai".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų