Seimas ketvirtadienį po pateikimo priėmė svarstyti tai numatančias Kelių įstatymų pataisas. Už tai balsavo 55, o susilaikė 17 parlamentarų.
Ekonomikos komiteto narys „valstietis“ Antanas Baura tikino, kad kelių rinkliavos būtų naudingos tiems, kas važiuoja vietiniais keliais.
„Dabar už trumpą atstumą sumokama nepagrįstai didelis mokestis. Pavyzdžiui, tiek už važiavimą tranzitu per Lietuvą, tarkim, iš Medininkų iki Klaipėdos važiuoja tranzitu, moka tuos pačius 11 eurų už tą vinjetę, palyginus su, tarkime, kitu transporto valdytoju, kuris tuo keliu gal tiktai trejetą ketvertą kilometrų važiuoja. Mokestis yra tas pats, kaip aš minėjau, 11 eurų“, – kalbėjo parlamentaras.
A.Bauros teigimu, į naują elektroninės rinkliavos skaičiavimo sistemą reikėtų investuoti apie 130 mln. eurų.
„Tai yra tikrai didelė pinigų suma, tačiau reikia turėti omenyje tai, kad tai padarius, planuojamos metinės pajamos iš kelių rinkliavos siektų apie 110 mln. eurų, kas sudaro daugiau nei dvigubai šiuo metu surenkamų kelių mokesčio pajamų. Tokiu būdu ta investicija netampa tokia baisi“, - tikino A. Baura.
Socialdemokratas Juozas Olekas pastebėjo, kad rinkliavą už naudojimąsi keliais susiejus su tarša, ji gali viršyti dabar mokamas įmokas.
„Senesni automobiliai turės mokėti daugiau negu nauji, kadangi ne visi dar gali įsigyti naujus. Kad paskui nereikėtų atkeitinėti“, – įspėjo J. Olekas.
Pasak A. Bauros, naujieji tarifai būtų panašūs į kitų šalių, kurios jau taiko tokią rinkliavą – minimalus tarifas būtų 3,5–7 centai už kilometrą ir būtų taikomas autobusams, o maksimalus – iki 16 centų – krovininiams automobiliams.
Pasak jo, Lenkija ir Baltarusija šią sistemą jau naudoja.