Neseniai apie paslaugų branginimą pranešė „Luminor“ ir Šiaulių bankas.
Tuo metu SEB banko klientai šiemet sulaukia jau antro laiško apie branginamas paslaugas.
Paslaugas brangina
Ketvirtadienį SEB klientai gavo pranešimus, kad nuo liepos 1 d. paslaugos branginamos.
Šįkart pakeitimai aktualūs tiems, kas naudojasi planu „Sumanu“. Jis bus keičiamas į planą „Kasdienis“.
Jeigu už dabartinį planą „Sumanu“ klientai moka 1 eurą, tai naujas planas „Kasdienis“ jiems kainuos 2 eurus.
„Vertiname mūsų bendradarbiavimą. Norėdami jį ir toliau sėkmingai tęsti, primename, kad š. m. balandžio 9 d. pristatėme atnaujintus paslaugų planus, o ankstesnieji planai galios iki liepos pradžios.
Šiuo laišku informuojame, kad 2024 m. liepos 1–5 dienomis paslaugų planą, kuriuo naudojatės dabar, automatiškai pakeisime planu „Kasdienis“. Jums nereikia imtis jokių veiksmų“, – klientus informavo SEB.
Bankas taip pat praneša, kad paslaugas brangina vadovaudamasis Naudojimosi paslaugų planais taisyklėmis privatiems klientams.
Jose esą numatyta: „Jei bankas nebeteikia tam tikros paslaugų plano rūšies, tai bankas turi teisę pakeisti kliento turimą paslaugų planą kitu planu, kuris labiausiai atitinka kliento turėtą paslaugų planą, arba tinkamiausiu klientui, atsižvelgiant į jo naudojamas paslaugas. Tokiu atveju sutartis dėl keičiamo paslaugų plano nesudaroma.“
SEB taip pat informuoja, kad klientai gali pasirinkti kitą planą arba nutraukti sudarytą paslaugų sutartį.
Klientai piktinasi paslaugos branginimu
Portalui tv3.lt banko laišką persiuntęs skaitytojas Tomas piktinosi tokiu jo elgesiu.
„Daug metų esu SEB klientas. Turiu jame ir būsto, ir vartojimo paskolą. Per mėnesį jiems sumoku šimtus eurų – įmokos itin išaugo dėl pakilusios „Euribor“ palūkanų normos. Ir vis tiek nepaisydamas visų šitų aplinkybių bankas brangina abonementinį mokestį du kartus.
Aišku, nuo to nenuskursiu, bet vis tiek šlykštu, kad bankas taip daro kraudamasis milijoninius pelnus“, – pasipiktinimo neslėpė skaitytojas.
Jis teigia pastebėjęs, kad kitas planas numato galimybę pasiimti iš banko daugiau savo pinigų (ne 500 eurų, bet 600 eurų). Tačiau tai vyrui esą visiškai neaktualu, nes jis grynųjų beveik nenaudoja.
„Ir naujame plane numatyti neriboti pervedimai ar daugiau sąskaitų man visiškai neaktualu. Žodžiu, esu verčiamas dvigubai mokėti už tai, kas man visai neaktualu“, – skundėsi Tomas.
Beje, trečiadienį SEB pranešė per pirmą 2024 metų ketvirtį gavęs 148 mln. eurų pajamų ir uždirbęs 74,2 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno.
Bus brangiau, bet lyginti negalima
SEB banko atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė komentare portalui tv3.lt aiškino, kad klientai blogai supranta, kodėl jie turės mokėti dvigubai daugiau, nei moka dabar.
„Nėra teisinga lyginti esamų ir atnaujintų paslaugų planų kainų, nes planai skiriasi savo turiniu: juose – naujos ir / ar praplėstos paslaugos, jie yra kitaip sukomplektuoti“, – aiškino atstovė.
Pasak jos, paslaugų plane „Kasdienis“ be įprastų planui paslaugų yra didesnis grynųjų pinigų pasiėmimo limitas (vietoje 550 Eur/mėn. yra 600 Eur/mėn.) ir yra nauja paslauga – momentinis draudimas nuo traumų (išmoka būtų 50 eurų per metus).
Esą šis draudimas apima visus nelaimingus ir netikėtus atsitikimus, dėl kurių reikia apsilankyti skubios pagalbos skyriuje (ankstesniame plane „Sumanu“ draudimo nebuvo).Išmoka už traumą padengtų plano metinį mokestį.
Atstovė tikino, kad, atsižvelgiant į tai, planas nėra branginamas, nes nuo šiol jame įtraukta nauja paslauga, kurios vertė akivaizdžiai išmatuojama (išmokos dydžiu).
Jei klientui nereikalingas momentinis draudimas nuo traumų ar didesnis grynųjų limitas, jis gali rinktis Lietuvos banko parengtą būtiniausių mokėjimo paslaugų rinkinį (planas „Minimalus“, kaina 1,37 Eur/mėn, o socialiai remtiniems asmenims – 0,69 euro).
Beje, tai būtų vis tiek 37 proc. daugiau nei dabar moka pasirinkę planą „Sumanu“.
„Banko paslaugų kainodara ir toliau sudaryta taip, kad paslaugomis klientams būtų naudingiausia naudotis pasirinkus vieną iš paslaugų planų – tai yra pigiau, negu naudotis atskiromis paslaugomis.
Paslaugų planams atnaujinti skyrėme daug dėmesio ir laiko – pirmiausia šį procesą pradėjome nuo klientų apklausų, sudarėme įvairaus amžiaus tikslines grupes ir aiškinomės, kas klientams svarbu ir aktualu. Tada, atsižvelgdami į išsakytus pageidavimus, sukūrėme geriausiai klientų norus atitinkančius pasiūlymus“, – aiškino I. Dauguvietytė-Daskevičienė.
Ji atkreipė dėmesį, kad SEB banko paslaugų planų mokesčių privatiems klientams nuo pat jų sukūrimo 2012 metais nė karto nedidino.