Savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) iki 2027 metų planuoja pastatyti naują autobusų parką Liepkalnyje, vėliau – kitą parką Pilaitėje. VVT pernai spalį teigė, kad Verkių parkui ištuštėjus, jo pastatai ir teritorija bus perduota savivaldybei, kuri spręs, kaip panaudoti šią teritoriją.
„Viada LT“ baiminasi, kad pakeitus sklypų paskirtį ar juos išdalinus mažais gabalėliais, ji negalės naudoti ten esančių savo pastatų, tęsti ir planuoti veiklą.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) rugsėjo 24 dieną galutinai atmetė „Viados LT“ ir jos bendrovės „Viada NT“ skundą – teismas nepanaikino 2023 metų rugpjūčio savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl 12,4 ha teritorijos prie Verkių gatvės detaliojo plano rengimo bei tokio pat mero potvarkio.
Teismas paliko galioti Regionų administracinio teismo birželio 17 dienos sprendimą.
„Kai skundžiamas aktas ar veiksmas akivaizdžiai jokių teisinių pasekmių nesukelia, jis negali būti ginčo administraciniame teisme objektu“, – nusprendė LVAT.
„Viada“ teismams teigė, kad savivaldybės planai yra tiesiogiai susiję su sklypu, kuriame yra jos nekilnojamasis turtas (NT) – pakeitus sklypų paskirtį ar jį išdalinus mažais gabalėliais, tai trukdys jai naudotis pastatais, tęsti jau daugiau nei 20 metų trunkančią veiklą, į kurią „Viada“ investuoja ir nuosekliai planuoja.
„Viada“ pažymėjo, kad pirmosios instancijos teismas, nusprendęs, kad savivaldybės sprendimai neturėtų daryti įtakos „Viados“ turtui, neįvertino žemėlapio, apibrėžiančio ginčo teritoriją. Be to, anot „Viados“, savivaldybės atstovas patvirtino, jog skundžiami aktai tiesiogiai susiję su sklypu, kuriame yra „Viados“ NT.
LVAT sprendė, kad nepaisant neteisingo įvertinimo dėl įtakos „Viadai“, pirmos instancijos teismas priėmė teisingą sprendimą – teritorijų planavimo pradžia savaime neturi jokių pasekmių „Viadai“, be to, ji gali teikti savo pasiūlymus.
„Pareiškėjai („Viada LT“ ir „Viada NT“ – BNS), nesutikdami su detaliojo plano rengimu, turi teisę pasinaudoti Teritorijų planavimo įstatyme įtvirtintomis viešinimo procedūromis, t. y. turi teisę teikti pasiūlymus planavimo organizatoriui raštu ar (...) teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje“, – nutarė LVAT.
Anksčiau skelbta, kad naują autobusų parką nuspręsta statyti, nes senojo parko remonto dirbtuvės buvo pritaikytos sovietų gamybos autobusams. Anot savivaldybės, naujo parko statyboms įtakos padarė ir Šiaurinės gatvės statybų projektas.
Verkių gatvėje autobusų parkas pastatytas 1964 metais, per tą laiką jis nebuvo iš esmės atnaujintas.