Net jei automobiliai ir nėra itin taršūs. Susisiekimo ministerijos prašoma sudaryti visiems tinkamą teisinį reguliavimą ir sąlygas taršos klasės įvertinimui, kas sudarytų sąlygas mokėti būtent tiek, kiek transporto priemonei ir priklauso.
Pasak asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, pastaruoju metu dėl transporto priemonių „Euro“ taršos standarto nustatymo spragų ir dėl to patiriamų nuostolių, į asociaciją kreipėsi vis daugiau vežėjų. Jie nerimauja, kad mokant nepagrįstai didelius mokesčius, tai gali atsiliepti sklandžiai įmonių veiklai.
Kreipėsi į ministeriją
Asociacijos „Linava“ kreipimesi į Susisiekimo ministeriją akcentuojama, kad įprastai, kokią „Euro“ taršos klasę atitinka transporto priemonė galima nustatyti pagal jos registracijos liudijime nurodytą informaciją. Tačiau tais atvejais, jei „Euro“ klasė nėra nurodyta vairuotojo registracijos liudijime, vežėjams tenka mokėti ypatingai dideles sumas už naudojimąsi keliais.
Pavyzdžiui, kai „Euro“ klasė nėra nurodyta vairuotojo registracijos liudijime, tenka mokėti „Euro 0“ klasei taikomus mokesčius, nors ir vairuojama „Euro 4“ ar kitos klasės transporto priemonė.
Tokiu atveju, vietoje maždaug 1600 eurų metinio kelių mokesčio, gali tekti susimokėti kiek daugiau nei 3000 eurų siekiantį mokestį.
„Nenorėdami mokėti nepagrįstai didelio kelių mokesčio, pagal šiuo metu galiojančią tvarką vežėjai privalo įrodyti, kokiai „Euro“ klasei jų automobilis priskiriamas. Deja, registracijos liudijimus išduodanti „Regitra“ remdamasi dabartine tvarka nepriima dokumentų, kurie patvirtina „Euro“ klasę tokių kaip, pavyzdžiui, CEMT, kuriuos turi visos transporto priemonės.
Pagal dabartinę tvarką vieninteliai tinkami pateikti dokumentai yra transporto priemonės gamintojo atstovo COC sertifikatas. Taip pat, „Regitra“ remdamasi nustatyta tvarka, reikalauja ekspertizės pažymos, kad emisijos sertifikatas yra būtent to automobilio, kurio registracijos liudijime, laukelyje pažymėtame V.9 nebuvo jokios informacijos. Blogiausia, kad visos šios procedūros siekiant įrodyti euro klasę, vežėjams kainuoja daug laiko ir pinigų. Būtina tokią tvarką keisti“, – pabrėžė asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius.
Pasak Z. Buivydo, vežėjai yra diskriminuojami ir jiems nepagrįstai didinamos išlaidos. Taigi, asociacijos „Linava“ kreipimesi į Susisiekimo ministeriją akcentuojama ir tai, kad dabartinė situacija nesuderinama su galiojančiu teisiniu reguliavimu.
Pavyzdžiui, Vyriausybės nutarime „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ yra įtvirtinta, kad transporto priemonės, pirmą kartą įregistruotos Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje po 2006 m. spalio 1 d., atitinka „Euro 4“ arba mažiau taršią emisijos klasę.
Vadinasi, vadovaujantis tokiu nutarimu, visos transporto priemonės įregistruotos po 2006 m. spalio 1 d., turėtų būti pripažįstamos kaip atitinkančios „Euro 4“ klasę.
Atsižvelgiant į visus aspektus, vežėjai ministerijos prašo išlaikyti teisingą visų šalių teisėtų interesų pusiausvyrą. Nedelsiant spręsti susidariusią situaciją, kadangi mažiesiems vežėjams tai gali iššaukti itin nuostolingą veiklą.