Ką naujo šiltajam metui siūlo eismą autobusais ir geležinkeliu organizuojančios bendrovės?
Pasirodo, šis transportas lėktuvų konkurencijos neatlaiko. Oru jau nuo kovo galime pasiekti populiariausius Juodosios jūros kurortus, tačiau ar vasarą ten pigiau vyksime žemės transportu, dar nežinia. Pasidžiaugti galime nebent bandymu centralizuoti autobusų bilietų pirkimą internetu. Mūsų geležinkelininkai tokią galimybę ir tik vietiniams maršrutams žada tik kitais metais. O bilietus kelionėms mūsų traukiniais į užsienį elektroniniu būdu pirksime tik 2012 metais.
Nuolaidos - nežinios rūke
AB „Lietuvos geležinkeliai“ vasaros sezono pradžią skelbs gegužės 25-ąją. Šią dieną įsigalios traukinių judėjimo vasaros tvarkaraštis, kuriame - vos pora naujų maršrutų ir kur kas daugiau papildomų reisų.
Paskutinį gegužės sekmadienį atnaujinami anksčiau gyvavę maršrutai - iš Šilutės į Klaipėdą (8 Lt) ir iš Mažeikių į Šiaulius (12,80 Lt). Pirmuoju bus riedama kiekvieną dieną po du kartus, antrojo dažnumas per dieną - trys kartai.
„Siekiame optimaliai panaudoti esamą geležinkelio infrastruktūros tinklą ir padėti tiems žmonėms, kurie iš mažesnių miestelių dirbti važiuoja į didesnius”, - naujieną komentavo „Lietuvos geleŽinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas komercijai Dalijus Žebrauskas.
Pokyčius traukinių vasaros tvarkaraštyje teigiamai turėtų įvertinti ir kryptimi Vilnius-Kaunas-Vilnius dažnai važiuojantys keleiviai. Kasdien šiuo maršrutu dabar rieda 14 traukinių, dar du papildomi reisai tarp Vilniaus ir laikinosios sostinės pridedami nuo gegužės 25 dienos. Priminsime, kad į Kauną vykstantiems keleiviams dėl geležinkelio tunelio remonto teks išsilaipinti laikinoje stotelėje Petrašiūnuose. Eismas tuneliu bus uždarytas iki kitų metų spalio.
Prasidėjus vasaros sezonui, vienu reisu pasipildys iš Vilniaus vykdomi maršrutai į Klaipėdą, Ignaliną, Varėną, Stasylas, Trakus, taip pat dažniau vyks traukiniai maršrutu Kaunas-Kybartai-Kaunas. Kasdien traukiniai ims riedėti kryptimi Šiauliai- Rokiškis.
Kas antrą dieną iš Vilniaus į Sankt Peterburgą dundantys „Lietuvos geležinkelių” traukiniai nuo vasaros sezono pradžios šiuo maršrutu kursuos kiekvieną dieną. Bilietas į vieną pusę populiariausiose - keturviečio kupė - vietose kainuoja nuo 210 Lt.
Kol kas neaišku, ar mūsų geležinkeliu bus atnaujinti populiarūs ankstesnių vasarų reisai į Ukrainos miestą Simferopolį. „Anksčiau lietuviškus vagonus kabindavome prie iš Rygos atvykstančio traukinio. Tačiau latviai šių reisų atsisakė. Nežinia, ar Baltarusijai ir Ukrainai bus naudinga aptarnauti nedidelį mūsų traukinį”, - aiškino D.Žebrauskas.
Jei šią vasarą lietuviški vagonai nepajudės Juodosios jūros link, ko gero, nevyks ir rudenį iš Vilniaus planuoti reisai į Ukrainos sostinę Kijevą.
„Lietuvos geležinkeliai” kol kas nieko konkretaus negali pasakyti ir dėl mokiniams bei studentams anksčiau liepą bei rugpjūtį taikytų nuolaidų bilietams. „Iki birželio pradžios esame nusiteikę laukti Seimo sprendimo dėl visus metus galiojančių lengvatų taikymo moksleiviams ir studentams. Jei iki to laiko valdžios vyrai šiai naujovei nepritars, įsipareigojame tęsti ankstesnių metų tradiciją - šios kategorijos keleiviams taikysime savas komercines nuolaidas”, - teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.
Ar pirksime internetu?
Keleivius autobusais vežiojanti bendrovė Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS) sulig kalendorinės vasaros pradžia yra numačiusi dirbti dvigubai sparčiau.
Tradiciškai darbo pagausės iš Vilniaus į pajūrį keleivius vežiojantiems vairuotojams. Maršrutuose iš sostinės į Palangą (apie 60 Lt), Šventąją (apie 65 Lt), Nidą (apie 70 Lt) padaugės ne tik reisų, bet ir talpesnių autobusų.
Nuo birželio 2 dienos papildomas reisas vasaros sezonui bus organizuojamas ir į Latvijos sostinę Rygą (nuo 55 Lt). Padaugės galimybių vasarą autobusu aplankyti Ukrainos muziejumi po atviru dangumi vadinamą Lvovo miestą. Nuo birželio šia kryptimi bus galima vykti ne tik penktadieniais, bet ir antradieniais (138 Lt).
Kada TOKS atnaujins ankstesnių vasarų reisus į Ukrainos uostamiestį Odesą, dar nėra aišku. Pasak bendrovės Verslo skyriaus vadovo Justino Giraičio, dėl to dar deramasi su kompanijos partneriais Ukrainoje.
Derybas TOKS veda ir dėl sezono naujienos - reiso į Moldovos sostinę Kišiniovą. „Jei turėsime nedaug keleivių iš Vilniaus, jų prisirinks pakeliui, juk važiuosime per Lvovą ir kitus Ukrainos miestus”, - mano J.Giraitis. Bilietas į Kišiniovą kainuos apie 170 Lt.
Nuo birželio pirmųjų dienų TOKS dvigubina reisų į Prahą ir Kopenhagą skaičių.
Kita autobusų kompanija „Kautra“ šiemet didesnį dėmesį skiria vietinio susiekimo maršrutams. Tarp bendrovės naujienų - kiekvieną dieną vykdomas ekspreso reisas Druskininkai - Šventoji. „Šį maršrutą paskatino Druskininkų poilsiautojai iš kitų šalių. Turėdami pakankamai laiko jie nori pamatyti ir daugiau Lietuvos”, - aiškino bendrovės rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.
Didėjanti paklausa lėmė ir dar vieno kasdienio „Kautros“ maršruto - Kaunas-Druskininkai atsiradimą.
Dar vienas svarbus “Kautros” indėlis į keleivių vežimo rinką - bendrovės iniciatyva sukurta internetinė autobusų maršrutų paieškos, bilietų rezervavimo ir pirkimo sistema.
Pasak G.Pakuso, svetainė www.autobusubilietai.lt skirta vartotojams, planuojantiems naudotis tarpmiestinio ir tarptautinio susisiekimo autobusais. Šiuo metu naudojantis šia elektronine sistema galima nusipirkti bilietų tik į “Kautros” autobusus, tačiau bilietų pasiūla šioje sistemoje nuolatos didinama įtraukiant ir kitus Lietuvos vežėjus. Kaip tvirtino bendrovės rinkodaros vadovas, bilietai internetu parduodami be jokių papildomų mokesčių.
Ramunė Žukauskienė