• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Karolis Birgilas

Greitkelio Vilnius - Kaunas atkartpą drąsiai galima pavadinti reklamos paviljonų parku. Didžiulės reklamos laukuose reikalauja rimtų investicijų, tačiau, anot kompanijos „Socialbakers“ vieno iš įkūrėjų Lukaso Maixnerio, šiandien verslas didesnį dėmesį turėtų skirti savo prekės ženklo pastebimimui socialiniuose tinkluose. Interviu portalui Ekonomika.lt jis pasakojo, kaip kompanijos sukurti sprendimai padeda verslui lengvai matuoti socialinės žiniasklaidos efektyvumą ir kurti naujus projektus. 

REKLAMA
REKLAMA

Kaip kilo „Socialbakers“  įrankio idėja?

Iš pradžių kūrėme „Facebook“ reklamines kampanijas ir reklamas, dirbdavome prie atskirų projektų. Pastebėjome, kad užtrunkame labai ilgai, kol surenkame visą reikiamą medžiagą ataskaitoms, kad mūsų klientai galėtų pasižiūrėti, kaip jų įmonės atrodo socialiniuose tinkluose.

REKLAMA

Padidėjus susidomėjimui mūsų paslaugomis, nusprendėme, kad reikia sukurti platformą, kuri tokius duomenis rinktų automatiškai.

Kada socialiniai tinklai tapo svarbūs prekiniams ženklams?

Maždaug panašiu metu, kai mes įkūrėme „Socialbakers“. Tiesa, reikia pastebėti, kad pastaraisiais metais socialinė medija tapo savarankiška, kurdama naujas platformas, kaip „Twitter“, „Linkedin“, „Instagram“ ir pan.

REKLAMA
REKLAMA

Socialiniai tinklai tampa vis svarbesne prekės ženklo marketingo kūrimo dalimi. „Hubspot“ duomenimis, 78 proc. kompanijų įrašų socialiniuose tinkluose lemia vartotojų pirkimo pasirinkimus.

Kaip stipriai socialiniai tinklai gali padėti verslui?

Socialinė medija, kaip prekės ženklai ir vartotojai, nuolatos keičiasi. Galima sakyti, kad yra keli buvimo „socialia įmone“ lygmenys. Pirmuoju etapu kompanijos socialios tik bendriausia prasme, antrajame etape kompanijoms pats svarbiausias yra gerbėjų pritraukimas, tad pasitelkiami jau ir vaizdo klipai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kitos kartos socialinė medija jau galvoja ir apie investicijų grąžą bei tai testuoja. Dažniausiai socialinius tinklus jie laiko marketingo centre. Tuo rūpinasi tam skirtos profesionalų komandos, aprūpintos naujausia technika, kad galėtų kaip įmanoma greičiau ir kokybiškiau reaguoti į vartotojus.

REKLAMA

Sukuriant patrauklų turinį, gebama išlaikyti daugybės žmonių dėmesį, kas vėliau materializuojasi pardavimų skaičiais.

Ar jūsų analizės pagrįstos iš socialinių tinklų gaunamais duomenimis, ar tai yra tam tikra verslo analitika?

Socialinės analizės ateitis yra veiksmingos apžvalgos: naudoti jas publikavimui bei reklamai.

Nepriklausoma analizė kaip, pavyzdžiui, derinimas privačių socialinių apžvalgų su viešais duomenimis (nuolatinių vartotojų rodikliai, auditorijos dydis, atsakymų skaičius). Tokie duomenys kartu suteikia pilną vaizdą, kaip prekės ženklas atrodo viešumoje.

REKLAMA

Dabar yra galimybė ir vytis savo konkurentų rodiklius, matant tokius duomenis realiuoju laiku (regione ar konkrečioje industrijoje). Kompanijos vertinimai jau nesusideda iš to, kokių puikių rezultatų pasiekei per pastarąjį ketvirtį, dabar svarbiau ką įmanoma padaryti, kad nukonkuruotum savo konkurentus ir taptum savo sferos lyderiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kadangi socialinis turinys tampa vis labiau įprasta ir vis gausiau finansuojama marketingo priemone, klientų poreikiai ir priežiūra, kaip jie tenkinami, kiekvienai kompanijai tampa vis svarbesni.

Kuris socialinis tinkas yra draugiškiausias verslui? „Instagram“, „Facebook“, „Google +” ar kitas?

REKLAMA

Paskutiniojo mūsų tyrimo duomenimis, 92 proc. verslų reklamuojasi socialiniame tinkle „Facebook“, 36 proc. – „Twitter“, 28 proc. – „YouTube“, 25 proc. - „LinkedIn“. „Google+” apklausos duomenyse net nepasirodė.

Ar galima teigti, kad socialumas verslui yra tiesiausias kelias į sėkmę?

Marketingo strategija, į kurią įeina aktyvumas socialinėje erdvėje, gali didinti nuolatinių klientų skaičių, kas ilgainiui atsispindi ir gausesniuose pardavimuose.

REKLAMA

Ar nuo verslo dydžio priklauso, ar jam būtų efektyvu naudotis „SocialBakers“ priemonėmis?

Didžioji dalis mūsų klientų yra pasaulinio garso prekės ženklai ir agentūros, tačiau kadangi mūsų kainos yra lanksčios, mūsų paslaugos prieinamos ir mažiems verslams.

„SocialBakers“ yra įsikūręs Prahoje. Ar socialinių tinklų strategijos, naudojamos Centrinėje ir Rytų Europoje kuo nors skiriasi nuo tų, kurios populiarios Vakarų Europoje arba JAV?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

JAV ir Vakarų Europa yra stipriau pažengusios šioje sferoje, kuomet Azijoje situacija yra kiek kitokia, tačiau viskas ir ten greitai vystosi.

Centrinė ir Rytų Europa šiuo atveju yra kažkur per vidurį. Vis dėlto dažniausiai svarbu ne geografiniai skirtumai ar geopolitinė padėtis, o industrijos, kurioje veikia mūsų klientas, ypatumai. Priklausomai nuo jos gali skirtis pagrindinė vartotojui socialinėje medijoje siunčiama žinutė, kampanijos biudžetas arba kiek stipriai kompanija nori būti sociali.

L. Maixneris balandžio 10 d. vyksiančioje pažangos konferencijoje „Login 2014“ skaitys pranešimą „Engaging Customers in a Social World“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų