Tarp dvidešimties aktyviausiai pastaruosius metus komunikavusių nuomonės lyderių atsidūrė Lietuvos verslo konfederacijos viceprezidentas Marius Dubnikovas, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius, „Brandnomikos“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas ir Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.
Lyderių topo neužleidžia bankų analitikai Nerijus Mačiulis, Žygimantas Mauricas ir Lietuvos prekybos įmonių asociacijos prezidentė Rūta Vainienė, rodo „Kantar“ sudarytas indeksas.
Sąraše yra septyni bankų arba finansų įstaigų atstovai, devyni verslo asociacijų arba nevyriausybinių organizacijų ir keturi mažmeninės prekybos atstovai. Beveik per pusę šįkart pasidalijo moterys ir vyrai.
„Kaip ir kasmet, vertindami įtakos indeksą, klausėme visuomenės apie dvidešimt aktyviausiai pastaruosius metus komunikavusių nuomonės lyderių: ar žino juos, ar matė, girdėjo pasisakymus ir kurie ekspertai labiausiai įtikina. Taip pat vertinome palankumą ir priskyrimą organizacijai“, – pranešime sakė „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų vadovė Alicija Miliauskienė.
Pasak jos, indekso viršūnėje šiemet, kaip ir pernai, liko „Swedbank“ analitikas Nerijus Mačiulis: jį žino trys ketvirtadaliai Lietuvos, nedaug mažesnė dalis – neseniai matė arba girdėjo jo pasisakymus ir įtikina jis du trečdalius apklaustųjų.
Pasak ekspertės, kiekvienas iš į sąrašą patekusių ekspertų pernai pasisakydavo po 500–1000 kartų, nors jų žinomumas skiriasi net keliolika ar net keliasdešimt kartų. Pavyzdžiui, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos prezidentė Inga Ruginienė pernai komunikavo panašiai kaip „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas Ž. Mauricas, bet jų žinomumas skiriasi triskart.
„Matome, kad tie nuomonės lyderiai, kurių žinomumas siekia penktadalį ir daugiau – tai yra juos žino kas penktas ir daugiau Lietuvos gyventojų – per metus žiniasklaidoje vidutiniškai pasisako per 800 kartų. Tai gana intensyvus komunikacijos laukas, kuriame tenka būti norint likti matomam ir girdimam“, – sakė A. Miliauskienė.
Tokiu intensyvumu komunikuoja Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis ir V. Janulevičius, juos žino daugiau nei kas dešimtas gyventojas.
Tuo metu geriausiai tapatinama su atstovaujama organizacija yra E. Šiškauskienė, (teisingai organizacijai ją priskyrė 85 proc. žinančių šį žmogų). Greta jos rikiuojasi I. Ruginienė (68 proc.) ir Lietuvos banko valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus (66 proc.).
Maždaug pusė žinančiųjų teisingai nurodė, kam atstovauja Tadas Povilauskas iš SEB, V. Janulevičius, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė, SEB banko Rinkos tyrimų skyriaus vyriausiasis finansų analitikas Eduardas Petrulis, N. Mačiulis ir R. Vainienė.
„Kantar“ verslo nuomonės lyderių reitingą sudaro stebėdama verslo sektorių, asocijuotų organizacijų ir akademinio sluoksnio atstovų reputaciją medijose bei visuomenėje. Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos, prekybos ir pramogų centrų bei degalinių sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 43 ekspertai.
Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę netraukiamos. Analizuojami pranešimai publikuoti daugiau nei 230 didžiausią auditoriją pasiekiančių spaudos, interneto, radijo ir TV šaltiniuose 2021 metais.
Matuojant verslo nuomonės lyderių žinomumą ir palankumą bei nustatant Potencialios įtakos indeksą, atliekama reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa – ji atlikta 2022 metų vasario 8-15 dienomis, internetu apklausus 16–65 metų amžiaus 824 respondentus.