Plačiai paplitęs posakis, iš š... spausti vašką, pažvelgus į brolių Jordano ir Bryano Silvermanų verslo idėją įgauna naują prasmę. Šie vaikinai nutarė pardavinėti reklaminį plotą ant tualetinio popieriaus, rašo „Business Insider“.
Išradingas sprendimas verčia vartotojus tiesiogine žodžio prasme prisiliesti prie reklamos. Vis dėlto projektas „Star Toilet Paper“ nėra vien tik linksmas pokštas. Vaikinai tikisi sukurti rimtą verslą. Jau šiandien jie bendradarbiauja su 55 reklamos užsakovais.
Bet apie viską nuo pradžių. Nieko nuostabaus, kad tokia verslo idėja kilo ne kur kitur, o medituojant Mičigano universiteto bibliotekos tualete. Būtent tada 22 metų Jordanas Silvermanas pagalvojo, kad tualetas yra vieną iš tų retų erdvių, kurios iki šiol dar neokupavo reklamos kūrėjai.
Po kelių mėnesių Jordanas savo idėja pasidalino su devyniolikmečiu broliu Bryanu, tačiau pastarasis netruko išjuokti originalų verslo planą. Vis dėlto gerai apsvarstęs visus už ir prieš Bryanas pripažino, kad tualetas yra ideali vieta, kurioje galima nesunkiai sudominti nuobodžiaujantį ir ramiai įsitaisiusį vartotoją.
Vaikinai užtruko metus, kol sutvarkė visus teisinius reikalus ir atliko rinkos tyrimą. „Mes esame kryžkelėje tarp 100 mlrd. JAV dolerių vertės reklamos verslo ir 4 mlrd. JAV dolerių vertės tualetinio popieriaus pramonės“, - sako B. Silvermanas.
Broliai tikina, kad tualetai pasižymi dar viena puikia savybe, mat šiose patalpose auditorija automatiškai yra padalinama į vyrišką ir moterišką dalis, todėl reklamą galima efektyviau nukreipti į pageidaujamus vartotojus. Vaikinai abejoms auditorijoms kuria skirtingus tualetinio popieriaus rulonėlius.
Be to, auditoriją galima skirstyti remiantis ir kitais kriterijais. Juk vienokia publika renkasi bibliotekos tualetuose ir visai kitokia naktiniame klube.
J. Silvermanas pirmųjų klientų ėmė ieškoti vos prieš devynis mėnesius. Nieko nuostabaus, kad išgirdusios pasiūlymą reklamuotis ant tualetinio popieriaus daugelis bendrovių manė, kad iš jų yra tyčiojamasi. Vis dėlto pirmieji originaliu pasiūlymu susidomėjo prekiautojai akvariuminėmis žuvytėmis - „Fish Doctors“.
„Atnešėme jiems bandomąjį tualeto rulonėlį ir „Fish Doctors“ kolektyvas liko sužavėtas. Pirmąjį savo reklaminį plotą išmainėme į dvi auksines žuveles“, - prisimena J. Silvermanas. Netrukus atsirado ir naujų klientų.
Kol kas broliai vysto verslą nedideliame Anarboro mieste, kuriame gyvena maždaug 110 tūkst. gyventojų. Tad reklama ant tualetinio popieriaus yra siūloma tik vietos verslininkams. Bet kuris verslininkas už 99 JAV dolerius gali įsigyti 20 tūkst. reklamų, kurios yra patalpinamos ant 150 tualetinio popieriaus ritinėlių. Tiesa, ant vieno ritinėlio būna pavaizduoti 7 skirtingų bendrovių pasiūlymai, tad klientas turi iš ko rinktis.
Pirmieji reklaminiai tualetinio popieriaus ritinėliai 2012 metų gegužę buvo pristatyti Mičigano universiteto bendrabučių gyventojams. Studentai teigiamai įvertino naujovę.
Įdomų ir tai, kad tokiu būdu galima atsiplėšti ir nuolaidų kuponus, kurie būna atspausdinti tiesiai ant tualetinio popieriaus. Beje, tualetinis popierius yra dviejų sluoksnių, tad nuplėšus reklaminį sluoksnį jis tampa panašus į paprasto popieriaus skiautę ir netenka nemalonių asociacijų su tualetu.
Siekdami taupyti popierių klientai gali išmaniaisiais telefonais nuskenuoti QR kodą, pavaizduotą ant tualetinio popieriaus, ir parduotuvėje pateikti skaitmeninį nuolaidų kuponą. QR kodas suteikia jauniesiems verslininkams galimybę sekti vartotojų aktyvumą ir įvertinti, kiek kartų buvo pasinaudota QR kodu bei kiek kartų vartotojas išnaudojo progą gauti nuolaidą pas reklamos užsakovą.
Vaikinai savo tualetinį popierių nemokamai dalina vietos teatrams, restoranams, sporto salėms ir panašioms įstaigoms. Viena pusė gauna nemokamą tualetinį popierių, o kita galimybę vystyti reklamos verslą.
Vis dėlto dalis brolių užsakovų jau spėjo informuoti apie savo sutrikusius darbuotojus, kuomet klientas pateikdavo ant tualetinio popieriaus skiautės esantį nuolaidų kuponą.
Šiandien vaikinų projektu jau susigundė 55 vietos bendrovės. Iš pirmo žvilgsnio pasiūlymas ant tualetinio popieriaus skiautės pirkti du pyragaičius ir trečią gauti nemokamai gali pasirodyti ne vietoje ir ne laiku, tačiau vietinės kepyklos savininkai taip nemano.
Kol kas bendrovė jos įkūrėjams neneša pelno, broliai Silvermanai reinvestuoja visas gautas pajamas ir mielai naudojasi verslo skatinimo programos parama, tačiau gali būti, kad vieną dieną jaunieji verslininkai taps milijonieriais.
Idėjos perspektyva tiki ir žurnalas „Entrepreneur magazine“. Neseniai broliai Silvermanai tapo 2012 metų konkurso „College Entrepreneur“ finalininkais.