S. Orkinas kalbėjo apie vieno pagrindinių Lietuvoje skelbimų portalo verslo idėją, iššūkius, kuriuos teko įveikti ir sugebėjimą patenkinti reiklių vartotojų poreikius.
Monetizavimas sulaukė reakcijos
„Yra žinoma, kad skelbimų portalą galima monetizuoti tada, kai esi bent tris kartus didesnis už konkurentus. Kai teko priimti sprendimus, tuo metu dar nemokamų skelbimų portalas skelbiu.lt buvo 13 kartų didesnis už konkurentus. 2009 m. apmokestinome absoliučiai visas paslaugas. Vartotojai dėl to įniršo ir tas pasijautė įvertinus surinktus skaičius. Skelbimų kiekis per mėnesį sumažėjo net 75 proc.“, - pasakojo S. Orkinas.
Tačiau toks sprendimas turėjo dvi medalio puses. Verslininkas pripažino, kad apmokestinus skelbimus portalas paprasčiausiai apsivalė nuo „skelbimų-šiukšlių“.
„Iš pirkėjų, lankytojų pusės negavome itin daug neigiamos reakcijos. Maža to, niekas nesiskundė, kad sumažėjo pasirinkimo. Tiesiog drastišku būdu, bet buvo apvalytas portalo turinys“, - apibendrino verslininkas.
Vartotojai mėgsta konkuruoti
S. Orkinas pasakojo, kad kitas sėkmės etapas prasidėjo, kai buvo sukurta skelbimo žvaigždučių sistema (kuo daugiau žvaigždučių nusiperki, tuo aukščiau vartotojo skelbimas rodomas).
„Tokie atnaujinimai davė daug naudos. Vartotojai pradėjo konkuruoti tarpusavyje. Įvertinę situaciją, nusprendėme padaryti neribotą įsigyti galimų žvaigždučių skaičių (iki tol buvo nustatytas limitas). Ir ką jūs manote? Atsirado toks vartotojas, kuris įsigijo 200 žvaigždučių, nors jam visiškai tiek nereikėjo, kad jo skelbimas būtų rodomas aukščiausioje pozicijoje“, - patirtimi dalijosi S. Orkinas.
Žmonės linkę leisti pinigus
Per savo pristatymą festivalyje „Login 2016“ verslininkas papasakojo ir apie tai, kaip yra bandoma žaisti vartotojų emocijomis.
„Žmonės dažnai sprendžia ne kiek mokėti už skelbimą, bet ar apskritai mokėti už tai? Vartotojai yra pasirengę mokėti daug, tačiau itin svarbu neperžengti tam tikros trapios ribos. Turiu pavyzdį susijusį su transporto kompanijomis. Būtent tik jiems pakėlėme skelbimo kainą nuo 1 lito iki 7 litų. Tuomet drastiškai sumažėjo įdedamų skelbimų skaičius ir kilo didelis nepasitenkinimas. Bet kai sumažinome kainą iki 5 litų (kas vis tiek yra penkis kartus daugiau), klientai sugrįžo“, - manipuliacijos vartotojais paslaptimis dalijosi S. Orkinas.
Pranešimo pabaigoje verslininkas atkreipė dėmesį, kad nors rimtesnių konkurentų Lietuvoje jie iki šiol neturi, bet sėdėti sudėjus rankas nebuvo kada. „Didelė grėsmė kilo dėl „Facebook‘e“ kuriamų nemokamų skelbimų grupių. Juolab, kad būtent mes iš mokamų skelbimų uždirbdavome 91proc. pajamų, o reklamos pajamos sudarydavo vos 9 proc.
Stiprėjant konkurencijai (iš „Facebook“ pusės), turėjome priimti sprendimą grįžti prie nemokamų skelbimų. Teko ieškoti būdų, kad perėjimo laikotarpis būtų kaip įmanoma mažiau skausmingas.
Nusprendėme, kad nemokami skelbimai turėtų būti paprastiems vartotojams, o verslui – mokami. Išlaviruoti pavyko gana sėkmingai, tačiau niekada negali pasakyti, kokie iššūkiai laukia ateityje“, - savo pranešimą apibendrino S. Orkinas.
Pagrindinė informacija apie pranešimą:
Kas bendro tarp Skelbiu.lt ir legendinio filmo „Back to the Future“? Abu grįžo į praeitį, kad pakeistų ateitį. Septynerius metus Skelbiu.lt skelbimai buvo mokami, o dabar grįžo prie nemokamų. Kas? Kaip? Kodėl? Ir daug kitų įdomių pamokų, išmoktų vystant vieną sėkmingiausių lietuviškų interneto verslų.
Simonas jau devynerius metus dirba su sėkmingiausiais lietuviškais skelbimų portalais, tarp kurių Skelbiu.lt, Aruodas.lt, CVbankas.lt, Autoplius.lt. Nuo klientų aptarnavimo iki vadovavimo, nuo paleidimo iki uždarymo, nuo Estijos iki Pietų Afrikos, nuo klaustuko iki karvės – taip trumpai būtų galima apibūdinti Simono kelią „Diginet LT”.