Karšta vasara labiausiai džiaugiasi sezoninio verslo atstovai. Kitiems tuo metu tenka susitaikyti su mažėjančiais klientų srautais.
Vilioja nuolaidomis
Sporto ir sveikatingumo klubų tinklo „Impuls“ direktorius Vidmantas Šiugždinis pasakojo, kad vasarą lankytojų srautas sumažėja maždaug 20–25 proc. „Vasarą daugelis poilsiauja arba mieliau renkasi sportą lauke, todėl toks sumažėjimas visiškai natūralus ir įprastas. Šilčiausiu metų sezonu ypač populiarios tampa vandens pramogos, plaukimo pamokos bei sporto stovyklos vaikams“, – sakė jis „Balsas.lt savaitei“.
Norėdami išlaikyti žmonių srautus, sporto klubai vasarą šiek tiek mažina kainas ir taiko nuolaidas įvairios trukmės narystėms, galiojančioms vasaros sezoną. „Pirma vasaros sezono dalis – birželis ir liepą – daugeliui sporto klubų nėra pelningi. Šiuo laikotarpiu žmonės įprastai atostogauja arba renkasi aktyvų laisvalaikį gryname ore, o į sporto klubus grįžta artėjant rudens sezonui – jau rugpjūčio viduryje“, – pasakojo V. Šiugždinis.
„Asmeninių“ seansų sezonas
Klientų sumažėjimą vasarą pajaučia ir kino teatrai.
„Lankomumas sumažėja iki ketvirčio. Tai ypač jaučiame savaitgaliais, kai vilniečiai išvažiuoja į kaimo sodybas ar prie jūros. Darbo dienomis žiūrovai grįžta į kino sales. Dažniausiai tai –atostogaujantys studentai, moksleiviai, šeimos“, – kalbėjo bendrovės „Multikino Lietuva“ rinkodaros vadovas Raimundas Bilinskas.
Pasak jo, populiarėja specialiųjų efektų filmai, sukurti pagal komiksus, o lankomiausi – animaciniai kino seansai. Tačiau vasarą kino teatrai nesistengia žiūrovų privilioti mažesnėmis kainomis ar akcijomis.
„Kategoriškai teigti, kad vasaros sezonas nuostolingas, negalime. Jei geras oras, kino salėse galima turėti beveik asmeninį seansą, tačiau lyjant ar esant šaltesniam orui mes atsigauname ir turime didelį lankytojų srautą. Tai iš dalies kompensuoja kino tuštėjimo metą geru oru“, – aiškino R. Bilinskas.
Anot jo, kino filmų platintojai moka puikiai parinkti filmus vasaros sezonui, tad verslininkams labai dejuoti šiuo laikotarpiu netenka.
Išlaidauja atsakingai
Pasak „Multikino Lietuvos“ atstovo, dažniausiai lankytojai į kino teatrą grįžta spalį, todėl už vasaros mėnesius liūdnesnis būna rugsėjis. Apskritai kino populiarumas neblėsta, o ateityje netgi prognozuojamas jo augimas. Tai rodo ir kaip niekad išaugęs lietuviškų premjerų skaičius.
„Kino populiarumą lemia gyventojų finansinė padėtis. Sunkmečiu kinomanų gretos buvo kiek praretėjusios, jautėme tendenciją, kad laukiama akcijų, didelių nuolaidų. Dabar žiūrovai renkasi vis kokybiškesnį kiną, silpno ar neįdomaus filmo nežiūri, tad manome, jog žiūrovai tikrai domisi ir pinigus kinui leidžia labai atsakingai“, – savo nuomonę išsakė R. Bilinskas.