• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vasaros sezono metu Lietuvos miestų ir kurortų gatvės užsipildo dviratininkų šurmuliu. Tačiau šiltasis metų laikas palankus ne tik šių transporto priemonių mėgėjams – paprastai vasarą suaktyvėja ir vagys.

Vasaros sezono metu Lietuvos miestų ir kurortų gatvės užsipildo dviratininkų šurmuliu. Tačiau šiltasis metų laikas palankus ne tik šių transporto priemonių mėgėjams – paprastai vasarą suaktyvėja ir vagys.

REKLAMA

Nors galima būtų daryti prielaidą, kad pavojingiausia vieta dviračiams ir paspirtukams yra Klaipėda, Palanga ir kiti pajūrio kurortai, tačiau draudikų duomenys atskleidžia, kad tik 1 iš 10 vagysčių nutinka Lietuvos pajūrio miestuose.

Ne pajūrio problema

Vasarą dviračių ir paspirtukų vagysčių skaičius pastebimai išauga, o Vilnius tampa ilgapirščių sostine – net 6 iš 10 dviračių vagystės užfiksuojamos Vilniuje. 

„Mūsų turima statistika rodo, kad nepaisant aktyvaus gyventojų poilsio pajūryje, 60 proc. visų dviračių ir paspirtukų vagysčių Lietuvoje fiksuojama būtent šalies sostinėje. Tai gali būti susiję ir su tuo, kad gyventojai, išvykdami atostogų, tinkamai nepasirūpina savo turto saugumu ir vagys stengiasi tuo pasinaudoti“, – sako Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ žalų departamento vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, likę 40 procentų tokio tipo nusikaltimų įvyksta kituose Lietuvos miestuose ir rajonuose. Todėl akivaizdu, kad Vilniaus gyventojai ir svečiai turėtų skirti ypatingą dėmesį savo turtui ir saugumo priemonėms, kad išvengtų nuostolių.

REKLAMA

Ekspertas pažymi, kad vasarą įvyksta didžiausia dalis, kone 43 proc., dviračių vagysčių. Pagal vagysčių mastą paprastai išsiskiria pirmieji vasaros mėnesiai – birželis ir liepa, todėl tikėtina, kad ši tendencija pasikartos ir šiais metais. „Lietuvos draudimo“ ekspertas dalijasi patarimais, kaip efektyviau apsisaugoti nuo dviračių ir paspirtukų vagysčių.

„Norint apsaugoti savo dviratį nuo vagių, patartina įdiegti GPS sekimo sistemą, kad galėtumėte nustatyti pavogtos transporto priemonės buvimo vietą ir pateikti policijai svarbią informaciją, reikalingą transporto priemonei susigrąžinti. Taip pat rekomenduojame naudoti kelias spynas, derinti skirtingus jų tipus, pavyzdžiui, U formos spyną ir spiralinį užraktą.

REKLAMA
REKLAMA

Būdami viešose vietose, visada saugokitės, kad dviratis ilgesniam laikui nebūtų paliktas be priežiūros. Jei įmanoma, laikykite jį matomoje vietoje, nes vagys dažnai renkasi nesaugomas, atokesnes miesto gatves ir erdves. Norėdami užtikrinti didžiausią saugumą, pasirinkite saugyklą uždaroje patalpoje, stenkitės kiek įmanoma kontroliuoti pašalinių žmonių galimybes ten patekti“, – teigia A.Juodeikis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tikimybė – didelė

Remiantis Lietuvos Informatikos ir ryšių departamento statistika, Lietuvoje pavagiama apie 1 400 dviračių per metus, bet realus skaičius yra gerokai didesnis – bent apie 5 000 dviračių vagysčių per metus. Mat dauguma žmonių tiesiog nepraneša policijai apie įvykusią vagystę.

Palyginimui – Danijoje, kurioje gyvena 5,7 milijono gyventojų, per metus registruojama 50–60 tūkstančių dviračių vagysčių.

REKLAMA

Europoje statistika yra tokia, kad 1 iš 50 dviračių kasmet būna pavagiamas.

Apsisaugoti 100 proc. nuo dviračio vagystės nėra jokių galimybių. Tarp dviratininkų ir vagių vyksta nuolatinės varžybos. Kas laimės – mūsų spynos ar vagies įrankiai ir sugebėjimai?

Tačiau apdairus dviratininkas gali maksimaliai sumažinti vagystės riziką.

Svarbios taisyklės

Pirma ir svarbiausia taisyklė – nepalikite dviračio neužrakinto net kelioms minutėms.

REKLAMA

Sociologiniai tyrimai Vakarų Europoje ir Kanadoje rodo, kad ten daugiau nei pusę dviračių pavagia jauni žmonės, kurie paima neprirakintus dviračius, norėdami kažkur pavažiuoti arba šiaip pasivažinėti.

Vagys paprastai nukerpa trosinę spyną – tai yra gerokai lengviau, nei nupjauti bet kokią kitą spyną. Dviratis, prirakintas trosine spyna, yra lengvas grobis.

Tai ne tik lengviau, bet ir gerokai mažiau rizikinga. Tam nereikia naudoti diskinio pjūklo, kuris prižadintų pusę mikrorajono. Tam nereikia naudoti masyvių armatūros kirpimo žirklių, kurios iškart atrodo įtartinai ir kurių negali paslėpti po rūbais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepalikite dviračio labai ilgam lengvai matomoje ir prieinamoje vietoje. Pavyzdžiui, per atostogas ar išvažiuodami į komandiruotę dviratį geriau užrakinti garaže, bet ne palikti prirakintą lauke.

Įsigykite U formos gero gamintojo spyną. Kuo skiriasi kiniška spyna už 10 eurų nuo vokiškos spynos už 50 eurų?

Skiriasi užrakto tvirtumu ir metalo kokybe. Geriausioms spynoms naudojami plieno lydiniai yra tris, keturis kartus kietesni už titaną, atsparūs pjovimui, lenkimui, daužymui ir gniuždymui.

REKLAMA

Žinoma, ir tokias spynas galima nupjauti, bet tai yra jau nelengvas darbas. Armatūrinės žnyplės gali nulūžti, o spyna likti sveika.

Nerakinkite trosine spyna

Nukirpti trosinę spyną yra gerokai lengviau nei nupjauti bet kokią kitą spyną. Tai ne tik lengviau, tai taip pat gerokai mažiau rizikinga. Viskas, ko reikia vagims – tai vidutinio dydžio kandiklinių replių, kurias prekybos centre galima nusipirkti už 15 eurų, ir sekundės trosui nukirpti.

REKLAMA

Policijos pareigūnai atkreipia dėmesį, kad dviračių ir paspirtukų vagys dažniausiai „imasi darbo“ laiptinėse, sandėliukuose, kiemuose, garažuose ar stovėjimo aikštelėse.

Tad jei manote, kad brangi spyna ar kieme įrengta kamera yra pati geriausia atgrasymo priemonė, galvokite iš naujo: rūpinantis dviratės transporto priemonės saugumu, reikėtų atsižvelgti ne tik į tai.

Nuo gegužės iki rugpjūčio mėnesio įvyksta daugiausiai dviračių vagysčių.

Kuo labiau apsunkinsite dviračių vagims darbą, tuo mažesnė rizika, kad į jūsų transporto priemonę bus pasikėsinta. Ilgapirščiai renkasi lengvai prieinamą grobį, tad jei pastebės, kad prie jūsų dviračio apsaugų teks padirbėti ilgiau ir sunkiau, jie veikiausiai atsisakys savo ketinimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trunka keliolika sekundžių

Dažniausiai dviračių vagystės įvykdomos labai greitai – vos per keliolika sekundžių. „Vagis išsirenka lengviau prieinamą spyną, prieina prie dviračio su kuprine, išsitraukia žirkles metalui kirpti, perkerpa trosą, kuriuo dviratis pririštas prie laikiklio, ir nuvažiuoja“, – pasakoja saugos tarnybos „Eurochash1“ direktoriaus pavaduotojas Žilvinas Andrulis.

Norėdamas pridengti savo ketinimus, ilgapirštis gali privažiuoti turimu dviračiu prie dviračių stovo, apsimesti, kad rakina savo transporto priemonę, nors tuo tarpu kerpa kitą spyną.

REKLAMA

Priėjęs bendrininkas sėda ant antrojo dviračio ir abu nuvažiuoja. Lygiai taip pat nesunkiai vagys gali nukelti dviračius nuo automobilių.

„90 proc. užraktų vagims yra prieinami. Dažniausiai dviratininkai prirakinimui renkasi trosą, tačiau jis gali būti nukirptas keliais metalo žirklių grybšniais“, – sako saugos tarnybos „Eurocash1“ direktoriaus pavaduotojas. Spyna turi būti uždėta apimant svarbiausias dviračio detales ir taip, kad vagiui būtų nepatogu prieiti.

REKLAMA

Olimpinio čempiono patarimai

Dviračių treko pasaulio bei olimpinis čempionas Gintautas Umaras, dirbantis prekybos dviračiais tinkle Lietuvoje „Umarai“, rekomenduoja pirmiausia įvertinti, kaip ir kur dviratį ruošiamasi palikti: kur mažai žmonių ir nėra kitų dviračių, ar ten, kur judėjimas didelis ir yra specialūs stovai.

Kalbėdamas apie saugumą, G. Umaras išskiria du laiko intervalus: iki pusės valandos ir ilgesniam laikui, pavyzdžiui, dienai. Jei dviratį ruošiatės palikti trumpam, gali užtekti mažesnio apsaugos lygio spynos. Jei dviratį ruošiatės palikti ilgesniam laikui – dienai ar vakarui, reikia rinktis patikimiausią U formos ar sulankstomą spyną. Dar praverstų papildoma spyna priekiniam ratui užrakinti“, – rekomenduoja G.Umaras.

REKLAMA
REKLAMA

Specialistai sako, kad dviratį reikia prirakinti perkišant spyną per galinį ratą, rėmo galinės šakės apatines plunksnas ir grandinę – nepatogioje, vagiui sunkiai prieinamoje vietoje.

Priekinį ratą reikia fiksuoti perkišant spyną pro ratą, priekinę ašį ir rėmą. Svarbu atkreipti dėmesį ne tik į spynos, bet ir į užrakto tvirtumą bei gamintoją – vardas ir kaina dažniausiai atspindi kokybę.

Atkreipkite dėmesį į vietos saugumą. Svarbu įvertinti ir vietos, prie kurios rakinsite dviratį, patikimumą.

Gali būti, kad jūsų spyna bus tvirta, tačiau, pavyzdžiui, tvoros grotelės, prie kurių prirakinsite dviratį, vagims pasirodys lengvai įveikiamos. Paliekant dviratį reikia įvertinti, ar jo nebus galima tiesiog nukelti ir nusinešti.

Daiktas, prie kurio prirakinta transporto priemonė, turi būti patikimai pritvirtintas ar nepajudinamas. Netgi stacionarūs dviračių laikikliai, kurie yra neįbetonuoti, bet prie grindinio priveržti keliais varžtais, gali būti nepatikimi, jei prie jų prirakintą dviratį paliksite nakčiai. Vagys gali atsukti varžtus ir nusiimti dviratį. Jei turite galimybę, palikite dviratį tokioje vietoje, kurią stebi vaizdo kameros.

Jei paliekate dviratį tokioje vietoje, kur judėjimas nėra didelis, vagis gali turėti daugiau laiko spynai nukirpti, tad svarbu kad spyna būtų sunkiai nukerpama, atrakinama, nudaužiama ar pergręžiama. Daugiausia dviračių pavagiama judriose gatvėse, iš dviračių stovėjimo aikštelių prie parduotuvių, nes minioje vagims paprasčiau likti nepastebėtiems.

gaila kad paspirtukų nevagia, vienintelė transporto priemonė, į kurio važiavimo su vairuotoju matymas, sukelia šleikštulį ir pasibjaurėjimą, alergiją ir neapykantos jausmą, visišką abejingumą šitam išradimui. ypač tie žali kledarai, nors surink į krūvą ir sudegink.
Nusidazyti perėjos spalva, bent jau žemaitijoje niekas tokio neliestu....
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų