Kiek anksčiau buvo skelbiama, kad nors dokumento (Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 d. įsakymą Nr. 2B-290 „Dėl Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų patvirtinimo“) turinys iš esmės nekeičiamas, visgi keletas jo punktų yra aktualūs bemaž visiems automobilių ir motociklų šeimininkams.
Bene svarbiausia naujiena – aiškiau apibrėžta valstybinio numerio ženklo prie transporto priemonės pritvirtinimo tvarka.
Kaip žinia, Kelių policijos arsenale atsiradus gerokai didesniam skaičiui automatinių KET pažeidimo fiksavimo įrenginių – „trikojų“, sektorinių greičio matavimo sistemų ir pan. prietaisų, drauge itin padažnėjo atvejų, kai būna keblu nustatyti, kam turėtų tekti atsakomybė dėl nusižengimo.
Viena to priežasčių – valstybinio numerio tvirtinimas varžtais ant numerio ženklo žymenų, kai kuriais atvejais iškreipiantis simbolių ir skaičių reikšmę bei suklaidinantis elektroninius policijos pagalbininkus.
Įsigaliojus LTSA viršininko įsakymui patikslinta, kad valstybinio numerio ženklo žymenų zonose (visų tipų ir formatų valstybinio numerio ženklų užrašus sudarančių raidžių ir skaitmenų gabaritiniais matmenimis, neturi būti jokių tvirtinimo elementų ir kitų ženklų žymenų zonos pažeidimų ar uždengimų.
Net jei numeris pritvirtintas varžtu ženklų žymenų zonoje nėra klaidinantis, nuo vasario 1 d. tai bus vertinama nedideliu trūkumu, tačiau juos vis vien teks pakeisti į atitinkančius reikalavimus per artimiausius dvejus metus, iki 2025 m. vasario 1 dienos. Kitu atveju po šios datos tai jau bus didelis trūkumas.
Tačiau, jei valstybinio numerio ženklo žymenų zonose esantys tvirtinimo elementai ir (ar) kiti pažeidimai apsunkina numerio skaitymą arba klaidina, tai jau ir dabar bus vertinama dideliu trūkumu
Kitas svarbus dalykas – gerokai pailgėja sąrašas transporto priemonių, kuriose privalomosios techninės apžiūros metu nuo šiol bus tikrinama, ar įrengtas ir nustatyta tvarka patikrintas tachografas (prietaisas, registruojantis informaciją apie vairuotojų vairavimo ir poilsio laikotarpius, važiavimo greitį ir kt.).
Lig šiol daugiausia tai buvo aktualu autobusų ir krovininių automobilių valdytojams, pajamas gaunantiems iš keleivių ir krovinių pervežimo, o nuo vasario pirmosios dienos tachografas bus tikrinamas ir vertinamas didžiojoje dalyje autobusų ir krovininių automobilių, nepriklausomai nuo jų naudojimo paskirties.
Išimtis ir toliau bus taikoma:
-
miesto autobusams,
- kariuomenės, policijos, sienos apsaugos tarnybos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, automobiliams;
- humanitarinę pagalbą teikiančių organizacijų automobiliams;
- krovininiams automobiliams, kurių bendroji masė neviršija 7,5 t., kai tachografas juose neįrengtas,
- istoriniams automobiliams, kai tachografas juose neįrengtas;
- šiems specialios paskirties automobiliams: medicininės pagalbos automobiliams, autokranams, serviso automobiliams, autobokšteliams, gaisriniams automobiliams, automobiliams kompresoriams, techninės pagalbos automobiliams, mobiliems grąžtams, autokopėčioms, sportiniams automobiliams.
Šis pakeitimas labiausiai paliečia ūkininkus, žemės ūkio bendroves, taip pat tokių specialios paskirties transporto priemonių kaip: kelių ir šaligatvių valymo automobiliai, mokomieji automobiliai, šiukšliavežės, dumblavežiai, techninės pagalbos vežtuvai, kitos specialios paskirties automobiliai – turėtojus.