Nuo kitų metų dyzelinas brangs visiems. Paprasto dyzelino kaina šoktels dviem, o ūkininkams skirtas „dažytas“ - žymėtas kuras brangs keturiais euro centais. Finansų ministerija skaičiuoja, kad dėl to valstybė biudžetas pasipildys naujais 23 mln. €.
Tokią naujieną išgirdę sostinės vairuotojai reaguoja skirtingai. Vieni aiškina, kad brangs kuras ar ne, jį pirkti vis tiek teks. Antri neslepia besidairantys, kur pigiau.
Skundžiasi ne tik miestiečiai. Panevėžio rajono ūkininkai guodžiasi, kad jiems nelaimės po vieną tikrai nebevaikšto. Esą ir taip bėdų pakanka dėl pūvančio derliaus, tad apie brangsiantį dyzeliną jau ir kalbėti nebesinori.
Finansų ministerija teisinasi, kad mokesčiai kurui keliami ne be reikalo. Esą visi surinkti pinigai bus skiriami socialiniai atskirčiai ir pajamų nelygybei mažinti.
„Tarifų didinimas leidžia vyriausybei skirti didesnį dėmesį pagrindinei problemai, kurią šiuo metu mes turime. Tai yra skurdo mažinimas ir sudaro galimybė pasiūlyti ženklų neapmokestinamo pajamų dydžio didinimą“, - aiškina finansų viceministrė Daiva Brasiūnaitė.
Brangsiantis dyzelinas gąsdina ne tik eilinius vairuotojus, bet ir verslą. Degalinių atstovai aiškina, kad didesni akcizai pakels visų produktų kainas. O lietuviškos logistikos bendrovės priduria, kad jiems esą bus sunkiau konkuruoti su užsienio verslininkais, todėl reiks ieškoti pigesnio kuro kitose valstybėse.
„Kiekvienas centas papildomų išlaidų mums mažina konkurenciją. Mes juk konkuruojame ne tarp Lietuvos transporto įmonių. Mes konkuruojama su kitų valstybių transportininkais, tokiais kaip Lenkijos vežėjai, Rumunijos vežėjai“, - sako Vežėjų asociacijos prezidentas Erlandas Mik4nas.
Finansų ministerija sako, kad verslininkų baimės nepagrįstos. Esą planuojamas dyzelino akcizų kėlimas per mažas, kad pakenktų bendrovėms. Kitų akcizų valdžia artimiausiu metu kelti neplanuoja.
Plačiau apie tai – TV3 reportaže.