Kaip anksčiau skelbė Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovai, Lietuvoje šie pokyčiai įteisinami, remiantis Europos Komisijos keliamais reikalavimais valstybėms narėms rinkti transporto priemonių degalų ir energijos sąnaudų duomenis. Šie reikalavimai tampa privalomi visoje Europos Sąjungoje (ES), nes transporto priemonių išmetamo CO2 kiekio mažinimas yra vienas iš ES ilgalaikių tikslų.
Turėdamos duomenis ES institucijos galės įvertinti, kaip ilgainiui kinta realiomis važiavimo sąlygomis išmetamų teršalų kiekio, degalų arba energijos sąnaudų skirtumas bei stebėti, ar išmetamo CO2 kiekio normomis veiksmingai mažinamas transporto priemonių išmetamo CO2 kiekis. Pirmasis surinktų duomenų peržiūrėjimas vyks 2024 m.
Tikina, kad tai padės ir vairuotojams, ir techninių apžiūrų centrams
Vairuotojai ir techninės apžiūros centrai, matydami degalų ir energijos sąnaudas, galės aiškiau įvertinti transporto priemonės veikimą.
„Duomenys apie automobilio sąnaudas padės tiek vairuotojams, tiek techninės apžiūros centrams įvertinti, ar transporto priemonė veikia tinkamai.
Taip pat vairuotojai turės galimybę stebėti, kaip realiomis važiavimo sąlygomis užfiksuojamos degalų ar energijos sąnaudos koreliuoja su tipo patvirtinimo procedūrų metu nustatytais minėtų sąnaudų duomenimis, kuriuos pagal ES teisės aktus atliktų bandymų pagrindu deklaruoja transporto priemonės gamintojas“, – tąkart teigė Transporto veiklos skyriaus patarėjas Simonas Mažionis.
Automobilio savininkas (asmuo, kurio vardu yra įregistruota transporto priemonė) turės teisę atsisakyti, kad būtų renkami duomenys apie jo automobilio degalų ir energijos sąnaudas.
Apie tokį sprendimą savininkas arba valdytojas turės pranešti techninės apžiūros įmonei iš anksto, prieš atliekant privalomąją apžiūrą, raštu (laisvos formos tekstu) arba el. laišku.