Kaip trečiadienį pranešė direkcija, ši sistema išbandoma ruože nuo 41 iki 43 kilometro. Ji tamsiuoju paros metu mirksinčiu šviesos signalu įspės vairuotojus apie šalia kelio esančius ar ketinančius kelią kirsti gyvūnus.
Vairuotojai raginami stebėti kelią bei šalikeles ir neišsigąsti mirksinčios šviesos.
Įrangą sudaro specialūs netoli kelkraščio sumontuoti stulpeliai, su viršuje pritvirtinta raudonos šviesos signaline lempute, maitinama saulės elementais. Stulpeliai įrengti tam tikrais atstumais aukščiau minėto kelio gyvūnų migravimo ruože.
Išmanioji įranga prieblandoje ar sutemus skenuoja kelkraštyje esančią zoną ir jei joje yra užfiksuojamas judėjimas, įjungiamas raudonos spalvos mirksintis signalas, kuris įspėja transporto priemonių vairuotojus, kad šioje zonoje reiktų sumažinti greitį ir atidžiau stebėti aplinką, nes prie kelio priartėjo laukiniai gyvūnai.
Gyvūnui pasitraukus iš skenavimo zonos, sistema dar kurį laiką praneša apie galimą pavojų. Ši sistema fiksuoja tik šiltakraujus gyvūnus.
„Lietuvos keliuose kasmet įvyksta nemažai eismo įvykių, susijusių su laukinių gyvūnų išbėgimu į kelią, ypač tamsiuoju paros metu. Ši kuriama inovatyvi išmaniųjų technologijų sistema ateityje galėtų būti viena iš veiksmingų priemonių, padėsiančių sumažinanti autotransporto ir laukinių gyvūnų susidūrimus Lietuvos keliuose”, – sakė Kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.
Gyvūnų migracija šalyje suaktyvėja rudenį ir pavasarį. Kelio ruožuose, kur yra didesnė tikimybė susidurti su laukiniu gyvūnu, yra įrengiami įspėjami kelio ženklai, statomos tvoros, pasitelkiamos moderniosios technologijos.
Lietuvos kelių policijos duomenimis, per septynis šių metų mėnesius Lietuvos keliuose užregistruota 20 su gyvūnais susijusių eismo įvykių, kurių metu nukentėjo žmonės, iš jų devyni įvyko tamsiu paros metu.
Per 2021-uosius automobiliui susidūrus su gyvūnu užregistruoti 32 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės, iš jų 21 įvyko tamsoje. Iš viso 2021 metais fiksuoti daugiau kaip 3,8 tūkst. eismo įvykių su gyvūnais.