• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sunku patikėti, kad Lietuvoje vairuotojai yra tokie beviltiški, kad praktinį vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko tik maždaug 8 iš 10.

Sunku patikėti, kad Lietuvoje vairuotojai yra tokie beviltiški, kad praktinį vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko tik maždaug 8 iš 10.

REKLAMA

Vis dėlto kartais neišlaikymo priežastys gali iš tikrųjų sugluminti.

Balandžiai būtų sukėlę avariją?

Būtent tokia neįtikėtina istorija populiarioje socialinio tinklo grupėje pasidalijo vienas asmuo, neseniai laikęs egzaminą.

„Mažeikių „Regitra“ vėl laimėjo... Kad ir kaip juokingai skambėtų neišlaikyta per balandžius... Ant kelio buvo būrys balandžių, greitis mažas, po biškį riedu, jie vienas po kito pradeda išsiskraidyti... ir bam, egzaminuotojas spusteli stabdį.

Ataskaitoje: kritinė klaida egzaminuotojo įsikišimas išvengiant eismo įvykio. Egzaminuotojo paaiškinimas: turėjau signalizuoti jiems, kol visi nuskris nuo kelio“, – rašo egzamino neišlaikęs žmogus.

REKLAMA
REKLAMA

„Regitros“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus atstovė spaudai Eglė Bačionytė neneigė, kad egzaminas galėjo būti neišlaikytas dėl to, kad būsimas vairuotojas nepapypsėjo balandžiams.

REKLAMA

Pasak jos, „Regitros“ tikslas, kad į eismą patektų tik tinkamai pasirengę vairuotojai, kurie geba savarankiškai priimti tuo metu reikiamus sprendimus.

„Svarbu pastebėti, kad praktikos egzaminas yra vertinamas kompleksiškai. Kitaip tariant, egzaminuotojas vertina ne tik tai, kaip būsimas vairuotojas valdo automobilį, bet ir kaip jis geba numatyti galimus pavojus ar kaip priima reikiamus sprendimus konkrečiose situacijose.

REKLAMA
REKLAMA

Tam, kad galėtumėme plačiau pakomentuoti situaciją, reikėtų susipažinti su konkrečiu atveju, tačiau praktikoje nėra žinoma apie poreikį vertinti panašias situacijas į aprašytą“, – portalui tv3.lt nurodė „Regitros“ atstovė.

„Regitra“ skaičiuoja, kad B kategorijos egzaminus pirmuoju bandymu išlaiko vis mažiau šalies gyventojų.

Pavyzdžiui, 2016 m. iš pirmo karto praktinį egzaminą išlaikė daugiau kaip 45 proc. visų laikiusių jį su automatine pavarų dėže ir beveik 41 proc., laikiusių su mechanine pavarų dėže.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau pernai šie dydžiai buvo atitinkamai 22 proc. ir 21 proc.

„Regitros“ darbuotojų fiksuota atlygio dalis nepriklauso nuo to, kaip gerai egzaminus išlaiko besimokantys vairuoti.

Tačiau papildomas darbo užmokestis priklauso nuo to, kaip darbuotojai pasiekia jiems, o vadovai – visai įmonei keliamus tikslus. Tarp tokių yra ir finansiniai įmonės rodikliai. 

REKLAMA

Kuo vairuotojai dažniau neišlaiko egzaminų, tuo daugiau pajamų „Regitra“ gali gauti iš pakartotinio egzaminų laikymo.

Ką pataria, kad egzaminą išlaikyti būtų lengviau

Specialistai dalijasi KET knygelėje neaprašytomis realiomis situacijomis, į egzaminą kviečia pažvelgti iš būsimų vairuotojų perspektyvos ir atsako į būtent jiems rūpimus klausimus.

„Dažniausiai baimė ir nerimas kyla iš nežinojimo, o kai kuriuos būsimus vairuotojus ji paveikia taip stipriai, kad sėdę už vairo pamiršta viską, ką mokėjo“, – pastebi „Regitros“ egzaminuotojų komandos vadovas Tautvydas bei dalijasi patarimais, kurie padės nurimti ir patikėti savimi.

REKLAMA

„Aplinkiniams žinoti, kada tu laikai egzaminą – nebūtina. Juos informuok jau po visko“  Kodėl? Nes tai padės išvengti papildomų klausimų: „Kaip sekėsi“, „Ar jau išlaikei“, „Kada tiksliai laikysi“ ir pan. 

Aplinkinių klausimai ir patarimai prieš egzaminą gali kelti papildomą stresą, blaškyti. Todėl džiugiomis naujienomis geriau dalintis po egzamino. 

„Vyturiams egzaminą rekomenduojama laikyti ryte“

Tinkamas egzamino laiko pasirinkimas gali turėti įtakos savijautai ir nusiteikimui – pvz., jei esi „vyturys“, į egzaminą atvykęs (-usi) ryte, būsi žvalus (-i) ir gerai nusiteikęs (-usi).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarbu ir tinkamai susiplanuoti kelionės laiką, į egzaminą verta atvykti truputį anksčiau – nereikės nerimauti dėl vėlavimo, turėsi laiko nurimti, susikoncentruoti.

„Ant lapelio užrašytos baimės sumažėja“

Ant lapelio surašius viską, kas gali nutikti blogiausia, tampa akivaizdu, kad nieko labai didelio ir nepakeičiamo nenutiks. 

Ši praktika padės sumažinti stresą, būsi ramesnis (-ė), labiau susikaupęs (-usi).

Venk neigiamų minčių, tokių kaip „Ne ten pasuksiu, padarysiu klaidą“ ir pan. Geriau koncentruotis į savo stipriąsias puses ir tikėk, kad „Tau pavyks!“.

REKLAMA

„Ką ten žymisi egzaminuotojas? Tai nebūtinai klaida”

Pastebėjus, kad egzaminuotojas kažką žymisi planšetėje, pirmiausiai kyla negatyvios mintys, kad neva fiksuojamos padarytos klaidos. Realybė gali būti visai kitokia, pavyzdžiui,  egzaminuotojas gali pasižymėti pasikeitusias oro sąlygas, gali tikrinti, kokius pratimus dar reikia atlikti ar pan. 

REKLAMA

Egzaminuotojas planšetėje žymisi ne tik klaidas, bet ir kitą, su egzaminu susijusią, informaciją. 

„Ar galiu egzamino metu klausytis muzikos?“

Muzikos klausytis galima, o tinkamai pasirinktas jos stilius gali padėti nusiraminti, susikoncentruoti.

Labai svarbu tinkamai pasirinkti muzikos garsumą – vis tik svarbiausia yra girdėti ne mėgstamą melodiją, o tai, ką sako egzaminuotojas.

„Nepakanka tikėtis išlaikyti egzaminą – svarbu ir ruoštis“ 

Pasitikėjimas savimi ir savo jėgomis turi būti pagrįstas. Kad rezultatai džiugintų, reikia mokytis ir tobulinti savo turimus įgūdžius.  Rekomenduojame ant lapelio susirašyti, ką svarbu atlikti ir ką jau atlikau, kad išlaikyčiau vairavimo egzaminą.

tv3.lt

"Kuo vairuotojai dažniau neišlaiko egzaminų, tuo daugiau pajamų „Regitra“ gali gauti iš pakartotinio egzaminų laikymo."
- daugiau galėjo nieko ir nerašyti, ir taip viskas aišku. Kur jūs matėt akcinę bendrovę, kuri nesistengtų padidinti savo pajamų?
Kiek tu vadinamu egzaminuotoju savarankiskai islaikytu is pirmo karto jei salia kazkas sedetu ir specialiai issipisinetu
"egzaminuotojo įsikišimas" yra kritinė klaida. niekas netikrina, reikėjo ten tam egzaminuotojui "įsikišti", ar tiesiog ne ta koja iš lovos išlipo :( tuščioje gatvėje prieš baigianti egzaminui paspaudė greičio pedalą. nei priekyje, nei už nugaros jokio transporto nebuvo, važiavimas 40km/val. greičiu prieš sukant į aikštelę niekam eisme netrukdė. jokio paaiškinimo nepateikė, tipo "rašykit skundą". rašyti skundą visiškai jokios prasmės, gaudfiausia, ką gali "leimėti", tai pripažinimą, kad buvo neteisus ir galimybę laikyti iš naujo nemokant už egzamino perlaikymą.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų