Verslas ir jo vadyba nuolat keičiasi, nes evoliucionuoja visuomenė, kurioje gyvename, papročiai, žmonių prioritetai ir požiūris. Deja, kartas nuo karto vadovai stengiasi žaisti pagal pasenusias taisykles. „Būdamas Romoje elkis kaip romėnas“, – sakydavo plačiosios imperijos piliečiai. „Vadovaudamas verslui demokratijos amžiuje nusivalyk nuo veido pasipūtusio oligarcho veido miną“, – sako šiandienos guru. Tad kokias vadybos taisykles derėtų pamiršti šiandieniam vadovui?
Mikrovadyba. Siekis kontroliuoti kiekvieną procesą vykstanti bendrovėje erzina šiuolaikinius darbuotojus ir kenkia įmonės produktyvumui. Verčiau suteikite darbuotojams didesnę veikimo laisvę, tam tikras savarankiškumas didina žmogaus savivertę.
Didžiojo brolio sindromas. Neretai seno sukirpimo vadovai vis dar mėgsta demonstruoti savo valdžią išpūsta krūtine vaikštinėdami po bendrovės patalpas. Nebylus vadovybės slankiojimas povo žingsneliu blaško darbuotojus. Jeigu norite pajusti tikrą bendrovės darbo ritmą nevenkite pokalbių su visų grandžių darbuotojais. Išklausykite jų pasiūlymus, skatinkite išsakyti kritiką. Bendraukite su visais kaip lygus su lygiu.
Visažinystė. Jūs neturite atsakymų į visus klausimus, todėl nesistenkite vaidinti, kad esate vaikščiojanti enciklopedija. Jūsų darbas tinkamai deleguoti darbus, todėl problemų sprendimui skirkite tuos žmonės, kurių kompetencija rūpimoje srityje yra didžiausia. Galutinį sprendimą priimate jūs, tačiau stenkitės, kad jis būtų paremtas geriausių turimų ekspertų patarimais, o ne abejotinos vertės asmenine nuomone.
Klaidos. Kažkada buvo laikai, kai vadovai netoleravo pavaldinių klaidų. Tačiau šis laikmetis nuslinko užmarštin kaip ir mada auginti ūsus. Leiskite darbuotojams mokytis iš klaidų (žinoma, proto ribose) ir nebijokite viešai pripažinti savo klystkelius.
Buhalterija. Įsitikinimas, kad įmonės buhalterinis balansas diktuoja ateities verslo sprendimus yra kiek apipelijęs. Žmonės lemia verslo sprendimus – klientai ir darbuotojai.
Kompetencija. Atlik darbą, kurio iš tavęs reikalauja ir tu kopsi aukštyn. Ne. Samdyti reikia žmonės, kurie paskirtą užduotį atliks su kaupu.
Technologijos. Senolių išmintis byloja, kad verslo produktyvumą skatina investicijos į technologijas, tačiau šių dienų korifėjai patvirtins, jog didžiausių investicijų reikalauja žmogiškasis kapitalas.
Pokyčiai. Anksčiau vadovai reikalaudavo itin aiškių pokyčių ir nustatydavo konkrečius terminus jų įgyvendinimui, tačiau dabar tapo madinga nuolatos skatinti pokyčių kultūrą bendrovės viduje ir leisti kolektyvui kur kas labiau prisidėti prie pasikeitimų krypties formulavimo.
Poilsis. Nemokamos bandelės įmonės virtuvėje tikrai neprisideda prie produktyvumo skatinimo, o štai keletas treniruoklių poilsio kambaryje atgaivins ne tik darbuotojų raumenis, bet ir smegenų vingius, nes sveikame kūne gyvena sveika siela.
Skatinimas. Didesnis atlyginimas nepaskatins geriau atlikti pareigų nei čia, nei trečiojo pasaulio šalyse. Įvertinimas ir pripažinimas motyvuoja geriau nei materialus atlygis. Žinoma, nesitikėkite, kad darbuotojai dirbs už duoną ir vandenį, nes konkurentai labai greitai gali pasiūlyti geresnį dvasinį bei materialinį įvertinimą.