SEB banko užsakymu atliktas gyventojų elgsenos tyrimas parodė, kad didėjant prekių ir paslaugų kainoms, pirmiausia gyventojai ruošiasi atsisakyti pramogų – išlaidas joms ribotų 48 proc. apklaustųjų, panešė SEB.
Anot tyrimo, 54 proc. gyventojų ketina rečiau lankytis kavinėse ir restoranuose. Beveik pusė žmonių planuoja taupyti mažiau išleisdami buitinės įrangos, elektronikos prietaisams, baldams (45 proc.), kelionėms (44 proc.), aprangai ir avalynei (41 proc.).
„Taupyti būtinųjų prekių ir paslaugų, tokių kaip maistas ar elektros energija, sąskaita nėra taip paprasta, nes jų vartojimas yra neišvengiamas. Kainoms šiuose sektoriuose kylant gyventojams lieka mažiau pinigų dalykams, kurie yra laikomi nebūtinais, – restoranams, pramogoms, kelionėms“, – pranešime sakė SEB valdybos narė, Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Eglė Dovbyšienė.
Mažiausiai gyventojai linkę riboti išlaidas maistui (15 proc.), grožiui (31 proc.), degalams, dujoms, elektrai, kitiems energetikos produktams (31 proc.).
Anot E. Dovbyšienės, Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos šalyse, gyventojai kur kas labiau jaučia išaugusias maisto ir energijos kainas, nes vartojimo krepšelyje jos vis dar sudaro didesnę dalį negu vidutiniškai Europos Sąjungoje. Be to, maisto kainų augimas Lietuvoje šiemet didžiausias ES.
Tyrimo duomenimis, vartojimo mažinti kol kas neketina 18 proc. apklaustųjų, dar 7 proc. atsakyti į klausimą negalėjo.
Metinė infliacija Lietuvoje balandį buvo 16,8 proc., o augo maisto kainos augo daugiau nei 20 procentų.
SEB užsakymu Lietuvos gyventojų elgsenos tyrimą atliko bendrovė „Norstat“, kovą buvo apklausta 1 tūkst. gyventojų nuo 18 iki 74 metų.