„Keliautojai vėl drąsiai įsigyja keliones iš anksto: jie mėgsta susidėlioti metų planus, darbus, poilsio laiką, tad dažnai atostogomis pasirūpina iki kelionės likus ir 3–6 mėnesiams. Ši tendencija stebima ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, – pranešime sakė „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė.
Lyginant su praėjusiais metais, nuo 18 iki 21 proc. padaugėjo respondentų, kurie savo kelionę įsigyja iki jos likus 3–6 mėnesiams, o tai rodo šiek tiek augančią išankstinio kelionės planavimo tendenciją.
Atlikto tyrimo duomenimis, kas ketvirtas apklausos dalyvis savo keliones įsigyja iki jos likus bent 2–3 mėnesiams, o vienas iš dešimties keliautojų atostogoms skiria itin daug dėmesio ir jas suplanuoja daugiau nei prieš pusę metų.
„Tokį išankstinį atostogų planavimo modelį dažniau renkasi šeimos su mokyklinio amžiaus vaikais, kurios gali keliauti tik per moksleivių atostogas“, – pastebi I. Aukštuolytė.
Atostogas paskutinę minutę planuojančių keliautojų skaičius neauga jau ketverius metus iš eilės – statistika atskleidžia, kad maždaug vienas iš šešių lietuvių kelione pasirūpina likus mažiau nei mėnesiui iki jos.
„Pandeminiais metais susiformavęs atostogų planavimo pobūdis kol kas keičiasi nedaug. Paskutinės minutės planuotojų skaičius ir toliau išlieka stabilus – 18 proc.“, – pristato I. Aukštuolytė.
Apklausos duomenis patvirtina ir kelionių organizatorių statistika. Pasak jų, didžiausias keliautojų sujudimas būna vos startavus išankstiniams sezono pardavimams rugsėjo mėnesį ir sausį, vykstant kelionių mugei.
„Lietuvos keliautojai yra įgudę, nemaža dalis jų atostogauti į užsienį vyksta net kelis kartus per metus, tad jau žino, kada geriausias metas įsigyti kelionę. Vos prasidėjus naujo sezono pardavimams rugsėjį ir sausio mėnesį vykstančios turizmo šventės metu būna patraukliausi pasiūlymai. Šie laikotarpiai yra laukiamiausi keliautojų“, – kalba I. Aukštuolytė.
Tyrimo statistika rodo, kad lietuviai nuolat ieško ir patogiausio būdo susiplanuoti atostogas: dažniau kelionę įsigyja internetu (63 proc.), o ne apsilankę kelionių agentūroje gyvai (17 proc.).