Vasara dar nesibaigė, o turizmo industrija jau ruošiasi žiemai. Kelionių organizatoriai prognozuoja galbūt kiek lėtesnį, bet vis dar įspūdingą rinkos augimą.
Apie turizmo rogių ruošimą vasarą „Respublika“ kalbėjosi su kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ generaliniu direktoriumi Martynu Laiviu:
Augimas – lėtesnis, bet didelis
- Kokį rinkos augimą „Tez Tour“ sau planuoja šiais metais?
- Padidintas maršrutų skaičius. Sėkmingai bendradarbiaujant su strateginiu partneriu „flyLAL“ tai pasiteisino. Visą vasarą vykdyti tiesioginiai skrydžiai į Malagą, Antaliją, Kiprą, Egiptą ir t.t. Taip aplenkėme artimiausius konkurentus – siūlome 30 proc. daugiau kelionių maršrutų. Pasiūla didėja, ir žmonės tuo patenkinti.
Taigi manome, kad mūsų rinka šiemet išaugs apie 40-50 proc., o kitąmet planuojame iki 30 proc. augimą. Tai susiję ir su Lietuvos ekonomikos augimo lėtėjimu, ir su naftos kainomis.
Iš Palangos – tiesiai į Turkiją
- Kas Lietuvos turistus taip veja į užsienį?
- Kainos – kuo toliau, tuo patrauklesnės. Šiemet sulaukėme trigubai daugiau poilsiautojų, kurie poilsį užsienyje pasirinko grynai dėl finansinių sumetimų. Būta ir tokių atvejų, kai žmonės, pvz., atvažiuoja į Palangą, pamato, kad oras subjuręs, ir čia pat sėda į lėktuvą, skrendantį į Turkiją.
- Ar keičiasi turistų mėgstamiausių šalių lyderės?
- Kad ir kaip būtų keista, Turkijos populiarumas auga geometrine progresija – jokia kita šalis negali pasiūlyti tokio kainos ir kokybės santykio, be to, atotrūkis tarp Turkijos ir kitų šalių ne tik ne mažėja, bet ir auga. Dėl to šiemet į Turkiją pradėsime skraidyti ištisus metus. Realus konkurentas galbūt yra Egiptas, į kurį turistus taip pat skraidiname ištisus metus.
Nauji ginklai – egzotiškos šalys
- Kaip „Tez Tour“ ginkluojasi artėjančiam žiemos sezonui?
- Pirmiausia džiugu, kad išsiplėtė skrydžių galimybės. Pavyzdžiui, galėsime turistus tiesiogiai nuskraidinti į Kanarų salas, be jokio persėdimo. Taip pat planuojame žiemą tiesioginius skrydžius į Antalijos kurortą.
Turbūt didžiausia naujiena – kelionės į Tailandą be persėdimų, lėktuvas tik kartą leisis pasipildyti kuro atsargų. Ši egzotiška šalis įgauna vis stipresnes pozicijas.
Kainos ir kokybės santykis ten panašus kaip Turkijoje, bet pasirinkimas labai platus – nuo paprastos nakvynės iki karališkų apartamentų, o tai labai pamėgo, pvz., Rytis Cicinas. Tai populiariausia egzotinė šalis tarp Lietuvos turistų. Joje kainos tikrai nedidelės – visi staiga tampa milijonieriais.
Dėl atstumo kelionė į Tailandą brangesnė nei į Turkiją, bet tiesioginiai skrydžiai atotrūkį sumažina iki 20-40 proc., o tai mūsų klientams tampa pasiekiama. Šiemet planuojame į Tailandą nuskraidinti per 3000 turistų – apie keturis kartus daugiau nei pernai.
- Su kokiomis kitomis egzotiškomis šalimis siejate nemažas viltis?
- Jau turime atstovybes Dominikos Respublikoje, Kuboje, Maldyvuose ir Šri Lankoje. Mums pavyko gauti labai geras sąlygas organizuoti keliones į Dominiką ir Kubą. Beje, Kuba Lietuvoje labai paklausi – visi nori pamatyti Kubą, kol Fidelis dar gyvas (juokiasi). Planuojama, kad šiemet į Kubą ir Dominiką iš Lietuvos nuvešime penkis kartus daugiau žmonių. Deja, šių kelionių kainos dar vis didokos. Jei pasiūlytume kelionę į Dominiką už 4 tūkst. litų, žmonės stovėtų eilėje, bet tai būtų tiesiog nuostolinga.
- Kokie jūsų planai slidinėjimo kurortuose?
- Slidinėtojai – ne toks dinamiškas klientų srautas. Be to, dažnas į Alpes patraukia ir automobiliu. Ne dėl finansinių sumetimų, o iš įpročio. Tų tradicijų sulaužyti mes nepajėgūs. Vis dėlto planuojame stabilų 30-40 proc. augimą.
Paskutinę minutę keliauja rečiau
- Ar Lietuvos gyventojai aktyvūs pirkdami keliones iš anksto?
- Kasmet tokių žmonių vis daugiau. Šią žiemą, kai skelbėme akcijas vasaros sezonui, išankstinių užsakymų padaugėjo kelis kartus. Manau, tokia tendencija išsilaikys, juolab kad žmonės iš tiesų daug išlošia keliones užsakydami iš anksto.
- Lietuvoje mėgstama graibstyti ir paskutinės minutės keliones. Ar daugės tokių turistų?
- Kaip rodo praktika, paskutinės minutės keliauninkų nuolat mažėja, ir tokia tendencija išliks. Paskutinės minutės kelionės nesuteikia tokio plataus pasirinkimo, ir dažnas klientas tuo nusivilia. Arba jie negauna to, ko norėtų, arba išvis nelieka vietų.