Tomas Kavaliauskas / LRT televizijos laida „Panorama“
Korespondenciją ir siuntas pristatančios bendrovės sako, kad po praėjusių švenčių paaiškėjo, kad lietuviai kasmet vis mažiau siunčia sveikinimų, tačiau ima negailėti pinigų dovanoms, kurias dažniausiai perka internetu.
Sveikinimai vis dažniau keliasi į virtualią erdvę, pastebi laiškus pristatančios įmonės ir apgailestauja dėl kasmet mažėjančių laiškų srautų.
„Labai sumažėjo sveikinimų atviruku. O ir atvirukai labai skiriasi, jie nėra tokie spalvoti, surašyti keliomis kalbomis, trūksta šilto vadovo parašo. Jie tiesiog labai greiti ir jų nebėra tiek, kiek būdavo“, – pastebi UAB „Bijusta“ generalinė direktorė Birutė Jagminienė.
„Kiekvienam malonu ir kiekvienas mes gauname dalį siuntų ir popierinių, tradicinių. Tad nesakyčiau, kad tai atgyvena. Tai populiaru ir, be abejonės, kalėdiniu periodu sveikinimų daug, tai gyva“, – teigia Lietuvos pašto Pardavimų tarnybos direktorius Arūnas Venckavičius.
Lietuvos paštas prieš šventes, lapkritį–gruodį sako darbo apimtis didinantis 3–4 kartus, o per visus metus skaičiuoja pristatę iki 6 proc. daugiau siuntų.
Jų pristatymų daugėja, anot tokias paslaugas teikiančių verslininkų, dėl aktyvesnės prekybos internetu. Privačios bendrovės skaičiuoja prieš šventes pristatę nuo 20 iki 40 procentų daugiau siuntų.
„Gruodį stebime didelį tokių pašto paslaugų pakilimą, kai reikia siųsti įvairias dovanas, jas suformuoti. Lyginant su 2008 metais, šitoje vietoje augimas siekia apie 10 tūkst.“, – skaičiuoja B. Jagminienė.
„Verslo klientų užsakymų į mažmeninės prekybos vietas didėjo 20 proc., internetinės prekybos užsakymų gruodžio mėnesį buvo 80 proc. daugiau nei įprasta. Jei mes spalio mėnesį išveždavome apie 8–9 tūkst. siuntų, tai lapkritį–gruodį išveždavome 12–13 tūkst. siuntų“, – teigė UAB „Venipak“ direktorius Tadas Pečiukevičius.
Beveik 80 proc. pristatomų siuntų yra iki 2 kilogramų. Į mūsų šalį siuntos dažniausiai atkeliauja iš Didžiosios Britanijos, Vokietijos, auga siuntų skaičius ir iš Kinijos.