Regionų administracinis teismas vasario 7 dieną bylą nutraukė kaip nepriskirtiną administracinių teismų kompetencijai.
Anot teismo, nei bendras VPT įpareigojimas laikytis visų viešųjų pirkimų reikalavimų, nei įpareigojimas laikytis konkretaus reikalavimo negalėtų būti skundžiamas, nes tai yra konstatuojamieji sprendimai, kurie tiesiogiai nesukelia jokių teisinių pasekmių.
„Tuo atveju, jei šios išvados (VPT sprendimo – BNS) pagrindu ateityje dėl pareiškėjų būtų priimti individualūs aktai, kuriais pareiškėjoms būtų pritaikytos tam tikros sankcijos ar pareiškėjos būtų traukiamos atsakomybėn, toks aktas galėtų būti laikomas aktu, tiesiogiai sukeliančiu teisines pasekmes pareiškėjoms, ir būti administracinės bylos dalyku“, – rašoma teismo nutartyje, kuri dar gali būti skundžiama.
GTC bei „LTG Wagons“ teismo prašė panaikinti VPT pernai balandį priimtą sprendimą įpareigoti jas pirkti pagal Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto srities perkančiųjų subjektų, įstatymą.
Įmonių vertinimu, VPT sprendimą priėmė be pagrįstų argumentų. GTC aiškino, kad savęs nelaiko perkančiąja organizacija, todėl jos pirkimai turi būti laikomi įprastais komerciniais sandoriais, nepatenkančiais į Viešųjų pirkimų įstatymo sritį.
„LTG Wagons“, be to, teigė nevykdanti veiklos ir nesudaranti jokių sandorių.
Įmonių teigimu, VPT sprendimas sukuria neigiamų padarinių, nes ji gali įpareigoti nutraukti pirkimus, kreiptis į teismą dėl sudarytų sutarčių arba skirti sankcijas.
Pabrėžiama, kad GTC pajamos iš LTG įmonių veiklos gaunamos ne vidaus sandorių, jungtinės veiklos sutarčių ar kitų šaltinių, o tik dėl to, kad GTC dalyvauja geležinkelių bendrovių pirkimuose.
Tuo metu VPT nustatė, kad įmonių veikla yra susijusi su įstatyme nurodytomis veiklomis.
„LTG Cargo“ bendrovę „LTG Wagons“ įkūrė 2020 metais po to, kai Viešųjų pirkimų tarnyba „LTG Cargo“ pripažino perkančiąja organizacija, kuri privalo skelbti viešus konkursus. „LTG Wagons“ perduotas vagonų nuomos verslas, kuris tuo metu generavo apie 10 proc. įmonės pajamų.
VPT 2019 metais paskelbė, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės, tarp jų ir „LTG Cargo“, privalo laikytis viešųjų pirkimų įstatymo. Teismai šią išvadą vėliau patvirtino, todėl bendrovė buvo priversta nutraukti neviešą 900 vagonų pirkimo konkursą.