Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) sausio 5 dieną atmetė „Klasco“ skundą kaip nepagrįstą. Bendrovė siekė, kad agentūra panaikintų savo sprendimą atsisakyti derinti planą ir jį patvirtintų.
Pasak teismo, agentūros sprendimas yra tarpinis dokumentas, kuriuo remiamasi priimant galutinį sprendimą.
„Atsižvelgiant į sprendimo turinį, agentūros pastabos dėl pateikto tvirtinti plano yra tarpinis dokumentas, o dėl tarpinių dokumentų skundas negali būti teikiamas“, – nutarė VAAT.
VAAT „Klasco“ skundą nagrinėjo antrą kartą – pernai birželį jis bylą nutraukė remiantis tais pačiais argumentais. Tačiau Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) 2022 metų spalį VAAT nutartį panaikino ir nurodė skundą nagrinėti iš naujo.
Parengti planą 2021-ųjų spalio 13 dienos privalomuoju nurodymu „Klasco“ įpareigojo Aplinkos apsaugos departamentas.
Tuo pačiu nurodymu buvo sustabdyta geležies rūdos krova „Klasco“ teritorijoje nustačius, kad rūdos dulkės patenka už įmonės ribų ir nusėda ant šalia esančių pastatų, tarp jų – ir gyvenamųjų – paviršių.
Įmonė rūdos poveikio aplinkos oro kokybei mažinimo priemonių planą AAA pateikė 2021 metų spalį, o gruodį agentūra jam pateikė pastabas, nurodė trūkumus ir rekomendacijas, kaip jis turi būti parengtas. Būtent šį sprendimą bendrovė palaikė trukdymu atnaujinti geležies rūdos krovą ir apskundė teismui.
„Klasco“ taip pat siekia panaikinti ir privalomąjį nurodymą nutraukti rūdos krovą, tačiau jos prašymą Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmai pernai spalį atmetė kaip nepagrįstą, apeliacinis šios nutarties skundas šiuo metu nagrinėjamas Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme.
Tiesa, pernai įmonė BNS patvirtino, jog geležies rūdos daugiau neketina krauti, Klaipėdos uosto teritorijoje sukauptas jos likutis išgabentas su aplinkosaugininkų leidimu ir jiems prižiūrint.
Rūda į Klaipėdos uostą buvo vežama iš Rusijos metalurgijos gamyklos „Metalloinvest“.