Nuo liepos mėnesio debeto mokėjimo korteles „Swedbank“ klientai gali gauti neišėję iš namų. Interneto banke užsisakius naują kortelę, ji klientus pasieks paštu – kortelė bus išsiųsta nurodytu adresu Lietuvoje arba užsienyje. Mokėjimo kortelės siuntimo paštu paslauga Lietuvos teritorijoje yra nemokama, siuntimo išlaidas padengs bankas.
„Populiarėjant įvairioms elektroninėms paslaugoms vartotojai pastebimai savarankiškėja. Klientai bankams šiandien turi naujų lūkesčių – jie nebenori dėl paprastų operacijų gaišti laiko ir vykti į padalinius. Galimybė užsisakyti ir gauti mokėjimo kortelę neišeinant iš namų yra dar vienas žingsnis modernesnės bankininkystės link“, – sako „Swedbank“ Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Orinta Žvirzdinė.
Siųs ir į užsienį
Pasak O. Žvirzdinės, užsisakydami kortelę klientai galės patys nurodyti jiems patogiausią pristatymo adresą, tad galima nurodyti ne tik gyvenamosios vietos, bet ir darbovietės adresą. Nauja mokėjimo kortelė klientą paštu pasieks bet kuriame pasaulio taške, kur veikia pašto tarnybos.
„Šios paslaugos privalumus pajus ne tik klientai, kurie mėgsta taupyti savo laiką, bet ir atokesnių vietovių gyventojai, kuriems dėl mokėjimo kortelės anksčiau tekdavo planuotis kelionę į artimiausią banko padalinį. Paprasčiau įsigyti kortelę bus ir užsienyje gyvenantiems banko klientams. Pastarieji, panorę užsisakyti naują mokėjimo kortelę arba praradę senąją, turėdavo grįžti į Lietuvą arba įgalioti kitą asmenį atsiimti kortelę ir planuoti jos perdavimą“, – pabrėžė „Swedbank“ Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė.
Debeto mokėjimo kortelės Lietuvos teritorijoje bus siunčiamos nemokamai, pristatymo į užsienį mokestis – 20 litų.
PIN kodas – saugus
Siunčiant mokėjimo korteles paštu, ypatingas dėmesys skiriamas saugumui ir duomenų apsaugai. Klientas gauna du atskirus laiškus – viename jų neaktyvi nauja mokėjimo kortelė, kitame kortelės PIN kodas. Gavus kortelę ir jos kodą, kortelę reikia aktyvinti interneto banke. Tai padaryti gali tik sąskaitos šeimininkas, turintis interneto banko prisijungimo duomenis. Tad net tuo atveju, jei kortelė patektų į svetimas rankas, ja pasinaudoti bus neįmanoma.
„Tuo atveju, jei klientas gautų pažeistą voką ar kiltų įtarimų, jog jis buvo atplėštas, neaktyvintą kortelę reikia grąžinti bankui ir ji bus pakeista kita“, – pabrėžė „Swedbank“ atstovė.
Lietuvoje – beveik 3,6 mln. kortelių
Lietuvos bankų asociacijos duomenimis, šiuo metu fiziniams ir juridiniams asmenims Lietuvoje yra išduota beveik 3,6 mln. banko mokėjimo kortelių, beveik 90 proc. jų sudaro debeto mokėjimo kortelės.
Statistiškai viena mokėjimo kortele Lietuvoje per mėnesį atliekamos šešios operacijos: keturis kartus ja atsiskaitoma už pirkinius, du kartus kortelė panaudojama išsiimant grynuosius pinigus. Šių metų gegužės mėnesio duomenimis, Lietuvos gyventojai mokėjimo kortele už pirkinius atsiskaitė 13 proc. dažniau nei jie tai darė šių metų sausio mėnesį.