Artėjančios metų pabaigos šventės lietuviams kiekvienais metais tampa ne tik džiaugsmo, bet ir neplanuotų išlaidų laikotarpiu. Gyvybės draudimo ir pensijų fondų bendrovės „AVIVA Lietuva“ surengta apklausa parodė, kad net 42 proc. respondentų nesuplanuoja laukiančių išlaidų švenčių laikotarpiu.
Nors „AVIVA Lietuva“ internete atliktos apklausos dauguma dalyvių (57 proc.) teigė, kad stengiasi kaupti, taupyti ir suplanuoti išlaidas švenčių laikotarpiui, net 42 proc. respondentų atsakė, jog neplanuoja savo išlaidų, skirtų dovanoms, maistui ir kitoms išlaidoms.
Pasak bendrovės finansų specialistų, kasmet jaučiamas šventinis apsipirkimo suaktyvėjimas gali skausmingai atsiliepti asmeniniam arba šeimos biudžetui, todėl savo finansiniame einamųjų metų plane verta numatyti ir šventinio laikotarpio išlaidas.
„Planuojamas išlaidas reikėtų racionaliai įvertinti ir galbūt nuspręsti šiek tiek mažiau pinigų skirti vartojimui, vienos dienos paslaugoms ar daiktams ir daugiau investuoti į prasmingas dovanas, savo ateitį arba paskatinti apie tai susimąstyti artimuosius“ ,- sako gyvybės draudimo ir pensijų kaupimo bendrovės „Aviva Lietuva“ Komunikacijos skyriaus vadovė Kristina Rekašienė.
Remiantis apklausos rezultatų, kas trečias respondentas (35 proc.) šventinėms dovanoms išleidžia daugiau nei 400 litų, apie penktadalis (26 proc.) apklaustųjų dažniausiai išleidžia daugiau nei 200 litų, kas dešimtas apklausos dalyvis (10 proc.) nurodė, kad dovanoms išleidžia ne daugiau nei 100 litų.
Dažniausiai apklausos dalyviai dovanoja kosmetiką ir parfumeriją (21 proc.), pramogas ir kvietimus savo artimiesiems dovanoja 13 proc. dalyvių, trečioje vietoje atsidūrė buities techniką dažniausiai dovanojantys respondentai (10 proc.).
Bendrovė „AVIVA Lietuva“ priklauso didžiausiai Jungtinėje Karalystėje, antrai Europoje ir šeštai pagal dydį pasaulyje gyvybės draudimo ir pensijų kaupimo grupei „AVIVA“. Iš viso įmonė „AVIVA Lietuva“, kuri veiklą Lietuvoje pradėjo 2001 metais, aptarnauja 215,8 tūkst. klientų – tai yra kas šeštas dirbantis Lietuvos gyventojas. Gyvybės draudimo klientų įmonė turi 46,5 tūkst., pensijų fondų 169,3 tūkst.