Susisiekimo ministerija inicijuoja Lietuvos ir Baltarusijos valstybės sienos teisinio režimo pakeitimą, kuris atvers galimybę tarp Druskininkų ir Gardino kursuoti keleiviniams laivams.
Pritardama tokiems užmojams, Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pareiškė abejonių dėl galimos grėsmės valstybės sienos su Baltarusija apsaugai ir kontrolei, rašo dienraštis "Lietuvos žinios".
Tarpvalstybinės sutarties su Baltarusija pataisos jau palaimintos keturių ministerijų ir kitų atsakingų institucijų. Ties Druskininkais planuojama statyti naują prieplauką bei įrengti reikiamą infrastruktūrą, o baltarusiai siūlo pamąstyti ir apie laivininkystės ruožo išplėtimą iki Kauno bei galimybę Nemunu plukdyti ir krovinius.
Lietuvos ir Baltarusijos valstybės sienos teisinį režimą nustatančiose sutarties pataisose, inicijuotose Susisiekimo ministerijos, numatoma, kad laivams Nemunu bus leidžiama plaukioti navigacijos sezono šviesiu paros metu.
Norintys švartuoti prie kitos prieplaukos Švendubrėje (Lietuvoje) ar Privalkoje (Baltarusijoje) laivų įgulos valstybės sienos perėjimo punkte, esančiame vidaus uoste, privalės deklaruoti sienos kirtimo faktą. Dabar sutartyje numatyta, kad valstybės sienos linija eina upės viduriu ir abiejų šalių laivai gali plaukti tik iki šios linijos.
Pateikusios kai kurias redakcinio pobūdžio pastabas, tarpvalstybinės sutarties su Baltarusija pataisoms jau pritarė Finansų, Aplinkos, Teisingumo ir Vidaus reikalų ministerijos bei kitos institucijos.
Kaip rašo dienraštis, pritardama tokiems užmojams, Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pareiškė abejonių dėl galimos grėsmės valstybės sienos su Baltarusija apsaugai ir kontrolei. Tad Lietuvos valstybės sienos apsaugos ir kontrolės užtikrinimas gali pareikalauti papildomų finansinių ir žmogiškųjų išteklių.
Susisiekimo ministerijos parengtoms sutarties pataisoms dar turės pritarti ir Seimas.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.