• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susizgribta, kad tiesiant europinę „Rail Baltica“ geležinkelio vėžę, Kazlų Rūdai reikalingas viadukas.

REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministerija tai suprato tik tuomet, kai Kazlų Rūdos savivaldybė atsisakė patvirtinti „Rail Baltica“ atkarpos techninį projektą.

REKLAMA

Naujas viadukas kainuotų apie 15 mln. litų ir būtų finansuojamas iš savivaldybės ir Kelių programos. Į „Rail Baltica“ projekto lėšas savivaldybė negali pretenduoti – anot Susisiekimo ministerijos, Kazlų Rūda susigriebė per vėlai.

Kazlų Rūdos savivaldybė reikalauja, kad tiesiant „Rail Baltica“ europinę vėžę mieste būtų įrengtas viadukas. Kazlų Rūda – vienas didžiausių geležinkelio mazgų šalyje.

REKLAMA
REKLAMA

Dabar šiuo geležinkeliu per parą pradunda apie 70 keleivinių ir prekinių traukinių. Dvi geležinkelio pervažos, dalijančios miestą perpus, būna uždarytos kas 15–20 minučių.

Transporto piko valandomis prie pervažų nusidriekia ilgiausios eilės – automobiliai jose dažnai pralaukia net iki pusvalandžio. Per parą pervažas kerta apie pustrečio tūkstančio mašinų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie miestui reikalingą viaduką per geležinkelį, anot miesto vadovo, su „Lietuvos geležinkeliais“ tariamasi jau seniai.

„Pirmose techninėse sąlygose buvo įrašyta aplinkkelio įrengimas. Tačiau atmetus projektuotojams šį mūsų pasiūlymą, projektuotojai ir „Rail Baltica“ direkcija nepasiūlė alternatyvos. ir liko viskas. kaip buvę. Tad patikslintose techninėse sąlygose mes įrašėme dviejų lygių pervažą“, – pasakojo Kazlų Rūdos meras Vytautas Kanevičius.

REKLAMA

„Akivaizdu, kad per kelias dešimtis metų „Lietuvos geležinkeliai “ į aplinkinę infrastruktūrą nėra investavę nė vieno lito. Tas pats pėsčiųjų viadukas, atsidaręs prieš keletą metų, yra statytas ne iš „Lietuvos geležinkelių“ lėšų“, – tvirtina Seimo narys Mantas Varaška.

REKLAMA

Susisiekimo viceministras sako, kad į „Rail Baltica“ projekto finansavimą viadukui įrengti Kazlų Rūdos savivaldybė pretenduoti negali.

„Tai, ką galėjom padaryti per „Rail Baltica“ planavimą, projektavimą, tai tas traukinys jau yra nuvažiavęs. Mes kaip tik baigiame rengti projektą, jis artimiausiu metu jau turi būti pateiktas ir, aišku, norėtume, kad tas projektas būtų suderintas. Aš manau, čia nebus Kazlų Rūdos savivaldybės projektas, o tai bus Kelių direkcijos projektas, tai bus vykdoma iš Kelių programos“, – sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nebent tai pavyktų iš europinių lėšų kokį projektą realizuojant, savivaldybė savų lėšų tikrai neturi. Kadangi biudžetas apkarpytas tiek, kad vos pakanka valstybės deleguotoms funkcijoms atlikti“, – tvirtino Kazlų Rūdos meras V. Kanevičius.

Pasak mero, susitarta, kad Kazlų Rūdos savivaldybė dėl viaduko statybos artimiausiu metu pasirašys trišalį susitarimą su „Lietuvos geležinkeliais“ ir Susisiekimo ministerija.

Kad nestrigtų „Rail Blatica“ tiesimas, viadukas mieste turėtų iškilti per trejus metus. Jo statyba gali kainuoti nuo 12 iki 15 mln. litų.

R. Lankininkaitė, A. Malakauskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų