• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vykstantiems į keliones visuomet rekomenduojama apsidrausti. Atsargesni nė nedvejodami kreipiasi ir dėl turto draudimo. Tačiau ne visada tai gali būti įgyvendinama, nes per brangus turtas – per didelė rizika draudimo bendrovei.

31

Vykstantiems į keliones visuomet rekomenduojama apsidrausti. Atsargesni nė nedvejodami kreipiasi ir dėl turto draudimo. Tačiau ne visada tai gali būti įgyvendinama, nes per brangus turtas – per didelė rizika draudimo bendrovei.

REKLAMA

Pašnekovė Milda pasakoja, kad ruošiantis išvykti į Rio de Žaneiro olimpines žaidynes, susidūrė su draudimo problemomis. Nors dėl gyvybės draudimo problemų nekilo, tačiau įrangos už 11 tūkst. eurų apsidrausti nepavyko. Pasak jos, keista tai, kad nesutiko apdrausti nei bagažo skrydžio metu.

„Buvo siūlyta viešbutyje atskirai draustis, bet žmonės juk nesėdi visą laiką viešbutyje. Vienam pažįstamui tai pavyko apsidrausti asmeniškai susitarus. Nesutikimas apdrausti motyvuotas tuo, kad ten neaiški kriminologinė situacija, brangi įranga reikštų brangų žalos administravimą atsitikus įvykiui. Kitas argumentas buvo, kad ten nėra partnerių, kurie būtų patikimi ir galėtų apžiūrėti nuostolius ir perduoti informaciją“, – pasakoja pašnekovė.

Draudimo įmonių atstovai tikina, kad kiekvienas atvejis individualus, tačiau jei draudikas nemato potencialo iš galimos rizikos, sandoris gali neįvykti.

REKLAMA
REKLAMA

Kelionių draudimą lemia tiek turto vertė, tiek šalis

Suteikiant draudimą, įmonės įvertina kiekvieną galimą riziką. Pasak „Lietuvos draudimo“ Verslo rizikos skyriaus vadovo Arūno Raziūno, kelionių draudimo kainą ir sąlygas lemia keliolika skirtingų faktorių: nuo kelionės krypties, pasirinktos draudimo sumos iki rizikos apimties.

REKLAMA

„Dažnai draudžiant tenka susidurti su išskirtiniais atvejais, išskirtiniais klientų poreikiais, kai nepakanka standartinės draudimo apimties, t. y. medicininių išlaidų kelionės metu draudimo, o pageidaujama papildomai apdrausti civilinę atsakomybę kelionės metu, įsigyti kelionės bagažo draudimo paslaugą. Tačiau keliaujant ir gabenant didelės vertės ar nestandartinius (ne įprasto bagažo pobūdžio) daiktus ar įrangą, šie atvejai mūsų rizikos ekspertų yra vertinami individualiai. Visuomet yra tikimybė, kad draudimo sandoris gali neįvykti, jeigu šalys nesusitaria dėl abiem pusėms priimtinų sąlygų: draudimo vertės bei apimties, nepakankamų rizikos valdymo priemonių, kainos ir pan.“, – teigia jis.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėl to, Olimpiada, kaip renginys, specialios įtakos draudimo kainai neturi. Kalbintieji atstovai pažymi, kad svarbi kelionės kryptis, nes kiekvienoje šalyje skiriasi rizikos lygiai, medicininių paslaugų kainos. Atkreipiamas dėmesys į tai, ar šalis pripažinta kaip galimų išpuolių zona.

BTA turto draudimo specialistas Ramūnas Jusas teigia, kad vertinant ne standartinę, brangesnę draudimo užklausą, draudimo bendrovė atsižvelgia, kiek norimas drausti turtas yra išskirtinis bei galimybes užtikrinti kokybišką paslaugą draudimo poliso galiojimo vietoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nutikus įvykiui, reguliuoti taip toli patirtą žalą būtų labai ilgas ir brangus procesas. Į mažesnės rizikos kategoriją tokio pat turto draudimas galėtų pakliūti nebent tik kaimyninėse šalyse, nes didžiausią įtaką draudimo sąlygoms turi įrangos išskirtinumas ir galimų žalų reguliavimo sudėtingumas bei administravimo kaštai“, – sako R. Jusas.

REKLAMA

„Gjensidige“ Draudimo rizikos vertinimo departamento direktorius Andrius Dambrauskas pabrėžia, kad nors ir yra siūlomas standartizuotas kelionių draudimas tipiniam klientui, kiekvienu atveju yra tikrinama individuali situacija. Jei norimas apdrausti turtas brangus, verslo subjektas įvertina, kad veikla būtų pelninga.

„Atitinkamai rizika per didelė ir įvertinus individualią situaciją, nenorime tokios prisiimti. Draudiko teisė priimti sprendimą, įvertinus situaciją. Jei nematome potencialo iš tos rizikos, kad sandoris saugiai galėtų vystytis tiek draudimo įmonės, tiek kliento atžvilgiu ir negalėsime suteikti pilnos apsaugos, tuomet negalime suteikti draudimo apsaugos“, – sako A. Dambrauskas.

REKLAMA

Bagažo draudimas – tik skrydžio metu

Nors pašnekovės atveju buvo atsisakyta turtą apdrausti ir paties skrydžio metu, draudimo bendrovės tvirtina, kad tai – susitarimo reikalas. Visgi išlipus iš lėktuvo ir atsiėmus lagaminą, saugumas priklauso tik nuo kliento.

„Standartinė draudimo kainą yra 1300 eurų, ką gauna kiekvienas keleivis įsigijęs kelionės draudimą. Tačiau, jei klientas kompleksinis ar draudžiasi įmonės grupė, galima ir 100 tūkst. ir 10 tūkst. apdrausti. Brangi įranga, pavieniai vežimai pas mus traktuojami kaip padidinta rizika ir standartiškai tai nėra apdraudžiama. Bet kokiu atveju, keleiviu toks bagažas apdraudžiamas tik keliaujant oro transportu“, – komentuoja „Gjensidige“ Draudimo rizikos vertinimo departamento direktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis pasakoja, kad nešiojantis brangesnį daiktą jau vietoje, laikant jį viešbutyje, reikėtų rūpintis atskiru draudimu.

A. Raziūnas informuoja, kad „Lietuvos draudime“ standartinė vertė yra panaši, ir taip pat apdraudžiama tik skrydžio metu ir apdraudžiami normalūs asmeninio naudojimo daiktai.

BTA turto draudimo specialistas Ramūnas Jusas teigia, kad BTA pagal kelionių draudimo taisykles draudžia įprastą bagažą iki 1500 eur. „Kelionės bagažo draudimu išskirtinio turto nėra galimybės apdrausti, o pagal turto draudimo taisykles, apsauga galioja tik konkrečioje draudimo vietoje, pastato viduje. Taigi kiekvienas atvejis vertinamas individualiai, standartinės kainodaros nėra“, – sako R. Jusas.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų