„Didžiulis aktyvumas paskutiniuoju metu rodo, kad dauguma klientų linkę apsispręsti ir sudaryti sutartis paskutinę minutę, tačiau tai natūralu, nes vartotojai linkę visų pirma susipažinti, kas yra rinkos liberalizavimas, kokios jų prievolės, įvertinti galimą naudą ir tik tuomet pasirinkti tiekėją. Vis dėlto, prognozuojame, kad dar vienas sutarčių sudarymo bumas bus vasario pabaigoje, kai įmonės, nepasirinkusios tiekėjo, mokės maždaug penktadaliu daugiau nei mokėtų laisvojoje rinkoje ir pradės rūpintis išlaidų sumažinimu“, – pasakoja Ričardas Tvaronas, „Elektrum Lietuva“ Pardavimo vadovas.
Iš viso klientų skaičius Lietuvoje šiais metais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 240 proc. ir didėja kiekvieną dieną. 70 proc. naujų įmonių Lietuvoje pasirašė sutartis metų ar ilgesniam periodui, 30 proc. – trumpesniam. Latvijoje 89 proc. naujų įmonių sudarė metų trukmės sutartis, 6 proc. – 9 mėn., o likusi dalis pasirašė sutartis ilgesniam nei metų periodui. 99 proc. klientų visose Baltijos šalyse pasirinko fiksuotą kainą.
„Fiksuotos kainos ir ilgesnės trukmės sutarčių populiarumas, visų pirma, susijęs su praktišku požiūriu. Šios tendencijos panašios visose Baltijos šalyse ir nepriklauso nei nuo įmonės dydžio, nei nuo veiklos pobūdžio. Įmonės nori stabilumo, tad fiksuoja kainą kuo ilgesniam periodui“, – sako Ričardas Tvaronas.
Pasak R. Tvarono, naujų klientų skaičius atitinka įmonės išsikeltus ilgalaikius tikslus iki kitų metų pabaigos padidinti rinkos dalį iki 18 proc. Smulkios ir vidutinės įmonės šiuo metu sudaro apie 75 proc. visų klientų. Pagal suvartojamos elektros apimtis santykis yra priešingas – smulkios ir vidutinės įmonės suvartoja 25 proc., o didžiosios įmonės – 75 proc. elektros.
Lietuvoje didžiausi įmonės klientai yra AB „Akmenės cementas”, AB „Plasta“, „Ogmios grupė“, prekybos centrai „Norfa“ ir „Maxima“.
Latvijoje tiekėją įmonės turėjo pasirinkti iki lapkričio 1 d. Iš 19 tūkst. įmonių tiekėją pasirinko daugiau nei 10 tūkst. 50 proc. iš jų sudarė sutartis su AB „Latvenergo“.