• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

AB „Lietuvos radijo ir televizijos centras“ (Telecentras) ne juokais susikibo su pagrindiniais šalies ryšio operatoriais. Valstybės valdoma bendrovė UAB „Tele2“, UAB „Bitė Lietuva“ ir UAB „Omnitel“ apkaltino karteliniu susitarimu ir apskundė juos Konkurencijos tarybai, tuo metu ryšio operatoriai tai neigia ir atkerta, kad dėl į rinką su valstybės protekcija bandančio prasibrauti Telecentro elgesio gali nukentėti ne kas kitas, o patys paslaugų vartotojai.

AB „Lietuvos radijo ir televizijos centras“ (Telecentras) ne juokais susikibo su pagrindiniais šalies ryšio operatoriais. Valstybės valdoma bendrovė UAB „Tele2“, UAB „Bitė Lietuva“ ir UAB „Omnitel“ apkaltino karteliniu susitarimu ir apskundė juos Konkurencijos tarybai, tuo metu ryšio operatoriai tai neigia ir atkerta, kad dėl į rinką su valstybės protekcija bandančio prasibrauti Telecentro elgesio gali nukentėti ne kas kitas, o patys paslaugų vartotojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Telecentras kreipėsi į Konkurencijos tarybą su prašymu pradėti tyrimą dėl galimo Konkurencijos įstatymo pažeidimo, įtardamas galimą mobiliojo ryšio operatorių, tai yra UAB „Tele2“, UAB „Bitė Lietuva“ ir UAB „Omnitel“, kartelį, derinant veiksmus dėl dalyvavimo radijo dažnių aukcione.

REKLAMA

Bendrovė mano, kad mobilaus ryšio operatoriai su Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) neviešai derina būsimo aukciono radijo dažniams sąlygas, tokiu būdu pažeidžiant Telecentro interesus.

Telecentras įsitikinęs, kad tokių veiksmų įrodymas – šių metų liepos mėnesio viduryje Lietuvos prezidentei, Vyriausybei, Susisiekimo ir Finansų ministerijoms Seimo informacinės visuomenės plėtros komitetui ir RRT nusiųstas mobilaus ryšio operatorių kreipimasis dėl minėto aukciono.

REKLAMA
REKLAMA

„Viešajai konsultacijai paskelbtas aukciono sąlygų aprašo projektas parodė, kad operatorių sutartinai pateikti nurodymai galimai buvo paveikūs. Dauguma operatorių rašte nurodytų nuostatų į projektą buvo perkeltos beveik pažodžiui, nustatant potencialiems rinkos dalyviams neproporcingai aukštus ir sunkiai įgyvendinamus reikalavimus. Todėl, atsižvelgdami į įtariamus operatorių pažeidimus bei galimų neigiamų pasekmių konkurencijai ir vartotojams mastą, paprašėme Konkurencijos tarybą visas su šiuo klausimu susijusias aplinkybes ištirti,“ – mano Telecentro generalinis direktorius Remigijus Šeris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kreipimąsi pavadino nesąmone

Mobilaus ryšio operatoriai įsitikinę, kad jiems metami kaltinimai yra iš piršto laužti.

„Tai yra nesąmonė, tai, kas ten išdėstyta yra nesąmonė. Lietuvos mobiliojo ryšio rinka yra konkurencingiausia Lietuvoje. Tai rodo ir „Eurostat“ skelbiama statistika. Mes turime kone mažiausias kainas Europoje. Tai vien tai rodo, kad mes esame išskirtinai konkurencinga rinka. Jokio kartelio nėra ir nebuvo“, – portalui tv3.lt sakė UAB „Tele2“ atstovas spaudai Andrius Baranauskas, paklaustas, kaip vertina Telecentras mestus kaltinimus.

REKLAMA

Mobilaus ryšio operatoriaus atstovas atkreipė dėmesį į tai, kad 2017 m. baigia galioti licencijos, leidžiančios ryšio operatioriams naudoti tam tikrus dažnius ir turėtų būti skelbiamas naujas konkursas. Anot A. Baranausko, vien „Tele2“ per minėtus dažnius vykdo apie 60 proc. savo veiklos, taigi bendrovė iš anksto nori žinoti konkurso sąlygas bei pateikti savo rekomendacijas.

REKLAMA

„Jeigu nuomojatės butą ir Jums sako, kad reikia išsikraustyti, tai Jūs apie tai norite sužinoti prieš tris mėnesius, ar norite prieš pusvalandį? Mes norime, kad praneštų prieš tris mėnesius, o ne iš vakaro, nes mes turime daug daiktų, o tie daiktai yra mūsų tinklas, į kurį investuota dešimtys milijonų eurų“, – palyginimą pateikė A. Baranauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tele2“ atstovui dėl Telecentro elgesio pritarė ir „Omnitel“ atstovas spaudai Mindaugas Sinicorius.

„Toks elgesys leidžia daryti vienareikšmišką išvadą, kad tai yra viešųjų ryšių akcija. Telecentras siekia ne inicijuoti tikrą tyrimą, o pritildyti savo poziciją reiškiančius operatorius, nes apie kreipimąsi į Konkunrencijos tarybą ir tyrimo inicijavimą nėra skelbiama viešai. Šiuo atveju Telecentras apie tai pasiskelbė viešai, net pranešė ir mobilaus ryšio operatoriams, taigi tai yra tikrai panašu į viešųjų ryšių akciją“, – portalui tv3.lt sakė M. Sinicorius.

REKLAMA

„Faktas, kad LRTC kreipėsi į Konkurencijos tarybą, mums yra žinomas. Prieš savaitę mus apie tai informavo pats LRTC, atsiųsdamas skundo kopiją ir taip mus supažindindamas su skundo turiniu. Apie tai mes savo ruožtu nedelsdami informavome Konkurencijos tarybą“, – pridūrė „Omnitel“ atstovas.

REKLAMA

Anot jo, mobilaus ryšio operatorių kreipimasis į šalies prezidentę, Vyriausybės, Seimo atstovus yra įprastas veiksmas, mat operatoriai turi teisę pareikšti savo nuomonę.

„Visų, pirma operatoriai turi teisę reikšti savo nuomonę, valstybės institucijoms svarstant jiems iš tiesų svarbius klausimus, tuo tarpu sprendimus juk priima nepriklausomos valstybės institucijos. Traktuoti nuomonės pateikimą kaip kažkokį konkurencijos ribojantį susitarimą, mūsų manymu, yra mažų mažiausiai keista“, – sakė „Omnitel“ atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mato politinę protekciją

Šių metų vasarą žiniasklaidoje pranešta apie tai, kad valstybės valdoma bendrovė Telecentras gali tapti ketvirtuoju ryšio operatoriumi Lietuvoje.

Anot „Tele2“ atstovo spaudai A. Baranausko, būtent bendrovės noras įsilieti į mobilaus ryšių paslaugų rinką ir galėjo lemti jų sprendimą dabar veikiančius ryšio operatorius apskųsti Konkurencijos tarybai.

REKLAMA

„Telecentras, gaudamas valstybės protekciją toje formoje, tai yra, kad turi valstybės turtą ir gali naudoti savo veiklos finansavimui, o mobiliojo ryšio operatoriai to neturi, turi protekciją ir politiniame lygmenyje“, – komentavo „Tele2“ atstovas spaudai.

„Telecentras jau pernai priėmė strateginį sprendimą eiti į Lietuvos rinką, jau šiemet pradėjo pirkimus įrangos ir vis dar neatskleidžia, ar dalyvaus konkurse. [...] Jie užsimena, kad neatmeta galimybės dalyvauti konkurse“, – atkreipė dėmesį A. Baranauskas.

REKLAMA

„Tai yra verslas ir politika viename“, – reziumavo pašnekovas.

Brangs paslaugos?

„Tele2“ atstovas neslėpė, kad Telecentro elgesys gali privesti prie to, kad mobilaus ryšio operatorių paslaugų kokybė suprastės, o paslaugų kaina – išaugs.

„Jeigu konkursas (dėl radijo dažnių – tv3.lt) vyktų 2017 metais, mes turėtume įsivertinti riziką, kad mes negausime tų dažnių. Mes turėtume svarstyti galimybę, kad mes galbūt stabdysime investicijas į tinklą. Ką tai reiškia vartotojui? Visų pirma, tai reiškia apslaugų kokybės prastėjimą. […] Jeigu konkurencija vyksta skaidriai, tai kainos krenta ir kokybė auga. Jeigu konkurencija vyksta neskaidriai – kainos auga, o kokybė krenta“, – aiškino A. Baranauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Jam pritarė ir bendrovės „Bitė Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė.

„Absoliučiai teisingai“, – portalui tv3.lt sakė Ž. Jakevičienė, paklausta, Telecentro konfliktas su mobilaus ryšio operatoriais gali pakenkti paslaugų vartotojams.

„Rekomendacijos buvo pateikiamos (RRT – tv3.lt), atsižvelgiant į pačių klientų interesus. Tiek, tarkime, balso, SMS paslaugomis ir mobiliuoju internetu gali naudoti daugiau negu 99 procentai Lietuvos teritorijoje esančių gyventojų, tai ir siekiame, kad paslaugos neprastėtų“, – aiškino „Bitė Lietuva“ atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų