Vienos didžiausių Lietuvoje alkoholio gamybos bendrovių „Stumbras“ pardavimai praėjusiais metais sumažėjo 4,3 procento. Per visus 2008 metus buvo parduota produkcijos už 161,35 mln. litų, tuo tarpu 2007 metais pardavimai siekė 168,51 mln. litų.
Vien 2008 metų gruodžio mėnesio „Stumbras“ pardavimai sudarė 20,18 mln. litų ir buvo penktadaliu mažesni negu per 2007 metų tą patį laikotarpį, kai alkoholinių gėrimų pardavimai siekė 25,29 mln. litų, pranešė bendrovė per biržą.
„Per pastaruosius 13 mėnesių akcizas stipriam alkoholiui buvo neproporcingai padidintas 2 kartus. Itin išaugusios kainos smarkiai atsiliepė stipraus alkoholio pardavimams – žmonės produkcijos nebeįperka, renkasi silpnesnius, prastesnės kokybės ar nelegalius gėrimus“, – situaciją visoje alkoholio pramonės šakoje komentuoja AB „Stumbras“ marketingo direktorius Algirdas Čiburys.
Nuo 2007 m. gruodžio 0,5 l stipraus alkoholio butelis parduotuvėse pabrango vidutiniškai 4 – 5 litais. „Atsižvelgiant į bendrą ekonominę situaciją šalyje ir mažėjančią perkamąja galią galima prognozuoti, kad gamybos apimtys ir pardavimai dar labiau mažės“, – sako A. Čiburys.
„Stumbras“ marketingo direktoriaus teigimu, valdžios institucijos ignoravo atskirų gamintojų ir Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacijos (AGPĮA) siūlymus ieškoti kompromiso dėl apmokestinimo politikos, todėl kito pasirinkimo, kaip stabdyti gamybą, įmonė neturi. Gali būti, jog gamyba vasario 2-ąją nebus atnaujinta – tai priklausys nuo situacijos rinkoje.
Dėl pastaruoju metu stipriai sumažėjusių pardavimų, bendrovė nusprendė pakartotinai stabdyti gamybą 2009 sausio 19 - vasario 2 dienomis. Pirmąsyk gamyba buvo stabdoma šventiniu laikotarpiu.
Didžiąją dalį „Stumbras“ akcijų per dukterinę kompaniją valdo koncernas „MG Baltic“. Alkoholio gamybos bendrovės akcijos kotiruojamos Vilniaus vertybinių popierių biržoje.