STT, atlikusi automobilių stovėjimą reglamentuojančių teisės aktų antikorupcinį vertinimą sostinėje, informavo, kad kai kurios teisės aktų nuostatos nėra išsamios, jas galima interpretuoti ir taikyti nevienareikšmiškai.
Tarnyba teigia, kad nėra aiški tvarka, kaip atliekama automobilių stovėjimo vietų užimtumo analizė, lemianti įkainių peržiūrėjimą. Be to, kai kuriose Vilniaus vietose, kaip teigia STT, neįrengti automobilių stovėjimo bilietų automatai, ir todėl gyventojams šiose zonose nėra išduodami lengvatiniai metiniai leidimai statyti automobilius.
„Gyventojai priversti naudotis šiose zonose statomų daugiabučių įrengtomis privačių aikštelių administratorių paslaugomis, o savivaldybė negauna pajamų“, – nurodo STT.
Taip pat teigiama, kad teisės aktai, apibrėžiantis gyventojams savivaldybės išduodamų stovėjimo leidimų tvarką, nenumato reikalavimo nurodyti valstybinį automobilio numerį.
„Tokios nuostatos sudaro sąlygas piktnaudžiauti gyventojui išimant leidimą faktiškai ne jo, o kitų asmenų (negyvenančių nurodytu adresu), naudojamoms transporto priemonėms ir nepagrįstai naudotis tik šiam gyventojui teisės aktais numatyta priklausančia lengvata“, – tvirtina STT.
Institucija pastebi, kad „reikšmingai skiriasi“ ir mokamų zonų žemėlapiai, pateikti savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ svetainėje bei pačios savivaldybės tinklalapyje, nes įmonės tinklalapyje nėra dalies mokamų zonų. STT pastebi, kad nėra aiškus ir administruojamų aikštelių bei stovėjimo vietų jose skaičius, ne visai aiškus ir įkainių apskaičiavimo, ilgalaikės vietų nuomos jose mechanizmas.
STT abejonių kelia ir mechanizmas, leidžiantis nekilnojamojo turto vystytojams rinktis kompensacijas savivaldybei, neįrengiant automobilių stovėjimo vietų.
Pasak tarnybos, „antikorupciniu požiūriu yra ydinga“ situacija, kai galimai sudaromos galimybės išduoti statybų užbaigimą liudijantį dokumentą statytojui neįrengus privalomo minimalaus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus prie naujai pastatytų ar rekonstruotų statinių.
„Taip pabloginama būsimų pastato naudotojų bei jau pastatytų gretimų statinių naudotojų situacija ir aplinka“, – tvirtinama vertinime.
STT pateikė siūlymus, kaip taisyti situaciją bei prašo per du mėnesius informuoti, kaip į juos bus atsižvelgta.