Jis sako, kad didžiausia problema rinkodaroje šiuo metu yra ta, kad niekas nesiklauso, ką norima pasakyti, todėl norint išlikti reikia imtis drąsių priemonių - stebinti, šokiruoti, provokuoti.
„Startup'ai“ randasi lengviau nei anksčiau, todėl jų yra begalės. „Reikia iš anksto žinoti, ką norite pasakyti. Mano patarimas – ne tik galvokite kitaip, bet iš tiesų būkite kitokie. Nebijokite daryti beprotiškų sprendimų. Jūsų, t.y. naujos kompanijos privalumas tas, kad jūs neturite, ką prarasti“, - sakė A. Berzins.
Vienas svarbiausių žingsnių, kuriant kompanijos įvaizdį, yra teisingo logotipo pasirinkimas. „Jei dirbate B2B lauke, pastebėsite, kad aplinkui visur pilna mėlynos spalvos. Kodėl? Tai natūralu, juk tokie rinkos milžinai kaip IBM irgi pasirinko mėlyną. Tai saugu, jūsų niekada neatleis iš darbo už tai, kad pasiūlėte mėlynos spalvos logotipą. - sakė A. Berzins, kuris savo kompanijai parinko kiek neįprastą B2B arenoje spalvą – oranžinę. – Tai klaikus logotipas, tačiau jis išliko 12 metų. Reikia rizikuoti, kad išsiskirtum.“
Puikiu to pavyzdžiu A. Berzins laiko kompaniją „ZeroTurnaround“, laimėjusią Java įskiepio apdovanojimą. „Vieno renginio metu komandos nariai apsivilko marškinėlius su piešiniais, primenančiais kraujo dėmes. Jie pristatė produktus pavadinimu „Live Rebel“, visa jų išvaizda kalbėjo pati už save. Tai paprastas, elementarus marketingas, padedantis atkreipti į save dėmesį“, - sakė pasaulinio lygio technologijų srities verslininkas.
Efektyviausias ir pigiausias būdas būti dėmesio centre – naudotis medijų ir viešųjų ryšių pagalba. Pasak A. Berzins, praktiškai nemokama reklamą galima gauti naudojantis socialiniais tinklais, naujienlaiškiais, kompanijos internetiniu puslapiu. „Viena žinutė ar straipsnis, kad ir nemokamame restorano leidinyje gali padaryti labai daug. Todėl tikrai verta negailėti tam laiko“, - sakė A. Berzins.
Tačiau su žiniasklaida reikia mokėti bendrauti, reikia mokėti pateikti save. „Žiniasklaidą reikia sudominti. Jai rūpi skaitytojai – ji nori rašyti tai, ką skaitytojai norėtų skaityti. Todėl, norint, kad apie jus rašytų, turite sukurti įdomią istoriją“, - sakė specialistas. Pavyzdžiui, restoranas apie save gali pranešti sukurdamas patogią programėlę mobiliajam telefonui, kurios pagalba restorano klientai galėtų matyti meniu, rezervuoti vietas, etc.
Geriausiais „kabliukais“ vartotojui ir žiniasklaidai A. Berzins įvardino suasmenintus faktus, įžymybes, adrenaliną. Geru išpūsto skandalo, pasitarnavusio kaip puikiausia reklama pavyzdžiu jis pateikė Marco Benioffo atvejį. Norintiems pasinaudoti verslininko patirtimi pranešėjas siūlo perskaityti jo knygą pavadinimu „Behind the Cloud“.
Kitas pavyzdys – „PayPal“ ir „WePay“ konkurencinė kova. „WePay“ paėmė vieną „PayPal“ minusų, laikiną pinigų „įšaldymą“ prieš pervedant klientui, ir padarė iš to privalumą sau. Kompanija kelis dolerių banknotus užšaldė milžiniškame ledo luite ir, su užrašu „PayPal freezes your accounts“, padėjo prie įėjimo į „PayPal“ konferenciją. Skandalinga žinia apskriejo visus žiniasklaidos kanalus ir, žinoma, pasiekė savo tikslą – niekam nežinoma kompanija ne tik pranešė apie save, bet ir pademonstravo puikų bei taiklų humorą, jau nekalbant apie teikiamos paslaugos pranašumus.
Trys taisyklės, padėsiančios būti pastebėtam:
- Būkite kitokie.
- Sukurkite istoriją. Nekalbėkite apie produktą, žvelkite plačiau. Bendraudami su žiniasklaida darykite tai, ko iš jūsų nesitiki – stebinkite, šokiruokite, jei reikia.
- Provokuokite savo konkurentus.