Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas prieš kelias savaites pradėjo toliau svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, kuriais norima užtikrinti eismo saugumą ir mažinti aplinkos taršą.
Naikinti techninę apžiūrą galėtų ir aplinkosaugininkai
Tarp pagrindinių siūlymų – leidimas stabdyti M1, M2, M3, N1, N2, N3 motorines transporto priemones, jeigu yra norima tikrinti į aplinką išmetamų teršalų kiekį.
Už minėtus pažeidimus, t.y., jeigu yra pastebima, kad aplinkai yra daroma tam tikra žala, taip pat norima leisti panaikinti taršių transporto priemonių ar jų priekabų privalomosios techninės apžiūros dokumentą.
Atkreipiamas dėmesys, kad už nustatytus pažeidimus visų motorinių transportų priemonių arba jų priekabų techninės apžiūros dokumentą paskelbti negaliojančiu galėtų policijos pareigūnai, muitinės darbuotojai (jeigu transporto priemonės ar jų priekabos pritaikytos neteisėtam daiktų gabenimui).
LTSA atstovai taip pat turėtų teisę naikinti M1 ir N1 (lengvųjų keleivinių ir lengvųjų krovininių) klasių transporto priemonių techninės apžiūros dokumentą, jei į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų.
Tuo metu aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai turėtų teisę naikinti techninės apžiūros dokumentus M1, M2, M3, N1, N2, N3 klasių transporto priemonėms.
Apie 50 proc. transporto priemonių nepraėjo techninės apžiūros
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, 2022 m. apie 50 proc. kelių transporto priemonių iš pirmo karto nepraėjo privalomosios techninės apžiūros.
Apie 10 proc. iš apžiūrai pateiktų 777,3 tūkst. M1 ir N1 klasių transporto priemonių nepraėjo techninės apžiūros iš pirmo karto dėl taršos reikalavimų neatitikimo – nustatytas per didelis dūmingumas ar anglies monoksido kiekis, eksploatacinių skysčių nuotėkis.
Tai reiškia, kad 2022 m. galimai viešajame eisme dalyvavo apie 78 tūkst. taršos reikalavimų neatitinkančių lengvųjų keleivinių ir lengvųjų krovininių transporto priemonių.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pakeitimams dar turės pritarti Seimas.
Jei įstatymo pakeitimams bus pritarta, naujoji tvarka turėtų pradėti galioti jau kitąmet.