Portalo tv3.lt skaitytoja Ilona (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai yra žinomi) skundėsi, kad netoliese jos namų Vilniuje, Nemenčinės pl. vykdomos statybos, tad gyventojai patiria įvairių nepatogumų.
„Anksčiau dėl statybų gyventojams buvo užtvertas įvažiavimas ir išvažiavimas mūsų gatvėje, kuriam laikui buvo atjungtas vanduo, o dabar teko gyventi beveik pusdienį ir be elektros.
Dar prieš kelias dienas iš Elektros tinklų energijos skirstymo operatoriaus (ESO) gavome pranešmą, o vėliau ir priminimą, kad Nemenčinės pl. vieną dieną nuo 8 iki 19 val. nebus tiekiama elektros energija“, – skundėsi moteris.
Anot jos, energijos atjungimas net vienuolikai valandų sujaukia kasdienį gyvenimą, nes visa namo įranga yra susijusi tik su elektros tiekimu.
„Kreipiausi į ESO klausiau, kodėl elektros nebus tiek ilgai ir prašiau kaip nors pabandyti šį laikotarpį sutrumpinti.
Tą dieną, kai turėjome gyventi be elektros vyras anksčiau atsikėlė, kol dar buvo elektra susiruošė ir išvyko į darbą. Likau namuose viena. Ir elektra dingo vėliau nei buvo nurodyta pranešime, ir atsirado taipogi anksčiau. Iš viso be elektros teko „pakentėti“ apie 5 val. Galbūt pagelbėjo ESO nusiųstas skundas“, – svarstė Ilona.
Vis tik anot moters, elektros tiekėjas ar skirstytojas turėtų pagalvoti apie alternatyvius elektors tiekimo būdus, pavyzdžiui, generatorius ir taip pasirūpinti gyventojais.
Darbus stengiamasi atlikti kuo greičiau
ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas komentuodamas šią situaciją tikino, kad minimu adresu darbai buvo vykdomi dėl naujo vartotojo prijungimo prie skirstomojo tinklo.
„Dėl šių darbų reikia laikinai sustabdyti energijos tiekimą aplinkiniams gyventojams, apie tai jie buvo informuoti iš anksto.
Būtini darbai buvo suplanuoti iki 19 val., tačiau visada dedamos visos pastangos darbus pabaigti anksčiau negu suplanuota“, – tikino ESO atstovas.
Per mėnesį gyventojams gali būti atjungta elektra iki 14 val.
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) Veiklos valdymo skyriaus vyr. specialistė Aira Pikčiūnienė sakė, kad neplaninio tiekimo nutraukimo atveju trukmė, kiek laiko gali būti vartotojams atjungta elektra priklauso nuo vartotojo objektams suteiktos patikimumo kategorijos.
„Buitiniai vartotojai yra priskiriami trečiai (III) patikimumo kategorijai, todėl nutrūkus elektros energijos persiuntimui, aprūpinimas elektros energija turi būti atkurtas ne vėliau kaip per 24 valandas.
Operatoriui atliekant planinius elektros tinklų remonto ar techninės priežiūros darbus (įskaitant ir kitų vartotojų prijungimą) vartotojams, turintiems trečią (III) patikimumo kategoriją, elektros energijos tiekimas gali būti nutraukiamas ne ilgiau kaip 168 valandoms per kalendorinius metus“, – komentavo A. Pikčiūnienė.
Išeina, kad per mėnesį butiniams vartotojams elektra dėl remonto darbų gali būti atjunkta iš viso 14 val., o per savaitę 2 val.
Anot VERT specialistės, vilnietės, gyvenančios Nemenčinės pl. minimas atvejis pirminiu vertinimu yra planinis nutraukimas, todėl nutraukimo trukmė yra vertinama tik bendrai per kalendorinius metus.
„Atliekant naujų vartotojų elektros įrenginių prijungimo ar elektros tinklų priežiūros darbus, operatoriai apie numatomą elektros energijos persiuntimo, tiekimo nutraukimą ar apribojimą ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas turi pranešti vartotojams (nurodyti planuojamą elektros energijos persiuntimo, tiekimo nutraukimo ar apribojimo laiką ir trukmę).
Šiuo metu nėra reglamentuota prievolė skirstymo operatoriui įrengti elektros generatorius nesant elektros tiek neplaninio (gedimo), tiek planinio atjungimo metu. Tačiau ESO atsižvelgia į oro sąlygas ir esant dideliems šalčiams ar kitoms svarioms aplinkybėms gali pajungti elektros energijos generatorius, nors tai operatoriui nėra privaloma“, – aiškino VERT specialistė.