Siekdami, kad pirkėjai lyg galvos netekę skubėtų į parduotuves įsigyti kokios nors prekės, reklamų kūrėjai kartais taip perstengia, kad per televiziją transliuojama reklama tampa tiku išbandymu žiūrovams.
Išanalizavę reklamą Rusijos ir Ukrainos televizijose britų žurnalistai priėjo išvados, kad vieni reklaminiai vaizdo klipai itin agresyvūs, kiti intriguojantys ar paprasčiausiai keisti, tačiau neabejotinai patraukiantys dėmesį, rašo newsru.com.
Tačiau ypatingai „The Daily Mail“, kuriuo remiasi newsru.com, autorius sukrėtė „Pragariška voveraitė“, moteris su 15 metrų ilgio liežuviu ir „žmogus–dešra“ su nukąsta ausimi. Štai aštuoni vaizdo klipai, kurie labiausiai šokiravo straipsnio autorius.
1. „Crazy Cola“ – „nužudyk šią nuobodybę“
Šiame vaizdo klipe rodoma, kaip krėsle sėdintį jaunuolį glamonėja trys keistos storos esybės, dėvinčiuos žvilgančius prigludusius drabužius, primenančius karnavalinį prezervatyvo kostiumą. Užrašai skelbia, kad tai – tingulys, nuobodulys ir troškulys. Jaunuolis stengiasi jiems priešintis, tačiau storuliai nesiliauja. Tuomet pasirodo žvalus vyriškis su buteliu „Cola-os“ rankose. Jis ir jaunuolis mėgaujasi gėrimu, o po to susidoroja su trimis žvilgančiais storuliais, vienam iš jų tuo pačiu buteliu nukirsdami galvą.
Straipsnio autoriai pastebi, kad rusų kalboje reklaminis šūkis „nužudyk šią nuobodybę“ (замочи эту скуку) tik viena raide skiriasi nuo tam tikruose visuomenės sluoksniuose vartojamo žargono (nužudyk šią kekšę – „замочи эту с**у“).
2. „Pragariška voveraitė“ prieš alkoholizmą
Straipsnio autorius šokiravo ir „velnioniška voveraitė“, kuriai kaip vienam iš kovos su alkoholizmu būdų pritarė Rusijos valdžia. Vaizdo klipe, kuriuo siekiama sumažinti alkoholio vartojimą, vaizduojamas „baltosios karštinės“ kankinamas gyvūnėlis.
3. „Nepamiršk prisisegti diržą“
Dar vienas agresyvios socialinės reklamos pavyzdys – vaizdo klipas apie moterį, kuri važiuoja automobilyje neprisisegusi saugos diržo. Tuo metu greta jos, vairuotojo vietoje sėdintis vyriškis – prisisegęs. Blondinė pareiškia savo vyrui, kad jį palieka ir išeidama pas jo draugą pasiima judviejų vaiką, butą bei automobilį. Nesulaukusi vyro reakcijos, blondinė klausia, kodėl jis nieko nereikalauja, o pastarasis atsako: „Aš turiu viską, ko reikia“, leisdamas suprasti, kad turi galvoje saugos diržą. O po to įvyksta avarija.
4. „Nieko nereikalingo“: „rinkitės mūsų padangas“
Šis vaizdo klipas britams užkliuvo dėl to, kad Altajus padangų gamykla nusprendė reklamuoti savo produkcijos privalumus, pasitelkusi pusnuoges šokėjas. Apsitempusios juodais drabužiais, jos erotiškai šoka padangų pilname sandėlyje, o klipo pabaigoje iki pusės nusirengia, demonstruodamos „svarbiausius prekių privalumus“ – nieko nereikalingo.
5. „Susprogdinti mauzoliejų“ – „Dabar veiksime mes“
Vaizdo klipas apie vieną kreditų sistemą britų dėmesį patraukė dėl to, kad jame Maskvoje vietoje žmonių gyvena manekenai ir guminės moterys. Vienintelė gyva mergina, rodoma šiame vaizdo klipe, sėdi ant suoliuko su nešiojamuoju kompiuteriu. Ji aiškina, kad žmonės nuo manekenų skiriasi tuo, jog gyvena ne tarp voratinklių, o internete. Vaizdo klipas baigiasi Mauzoliejaus susprogdinimu skaambant vienos populiarios grupės dainai „dabar veiksime mes“.
6. „Prijaukink vaivorykštę“arba kam meškai saldainiai?
Saldainių „Skittles“ reklama britams pasirodė tipiškai rusiška, kadangi joje nufilmuotas rudasis lokys. Jis užklysta į kaimą, o išsigandę gyventojai ketina užmušti meškiną darž įrankiais – šakėmis, grėbliais, kastuvais. Tačiau lokys ramiai atsigula ant žemės. Ir tik tada kaimo gyventojai pastebi, kad visas jo kailis aplipęs „miško uogomis“ – saldainiais „Skittles“. Taigi, lokiui viskas baigiasi gerai – kaimiečiai pasitenkina saldainiais.
7. Ledus reklamuoja 15 metrų ilgio liežuvis
Septintąją šio improvizuoto reitingo vietą, britų nuomone, užima ukrainiečių vaizdo klipas. Jame prie baseino besikaitinanti moteris iškiša liežuvį, kuris, pasirodo, besąs net 15 metrų ilgio, ir siekia juo lyžtelėti ledų, kuriuos savo rankose laiko jos sūnus. „Ruoškite savo liežuvėlius“, kviečiama šioje ledų reklamoje.
8. Įsimylėti „žmogų–dešrą“
„Mėsos imperijos“ reklama, kurioje dešros gabalas pavirsta vyriškiu ir ima vilioti gatve einančią moterį, britams įvarė siaubą, rašo newsru.com. Šiame vaizdo klipe moteris galų gale įsimyli „dešrinį žmogų“ ir apimta aistros nukanda jam ausį. Britų nuomone, tokia reklama greičiau atstumia, negu skatina apetitą.