Ar socialinė žiniasklaida pradeda išsisemti? Šis klausimas keliamas po socialinių tinklalapių kelerių metų bumo. Verslo mokykla Oksforde, Anglijoje, organizavo diskusiją, kurioje buvo pristatytos kelių verslininkų nuomonės apie socialinės žiniasklaidos ateitį, rašo guardian.co.uk.
Kaip tampama pasaulio piliečiais
„Viskas greitai kinta, todėl suprasti finansinę ir technologijų situaciją yra labai svarbu, – diskusijoje pabrėžė vienas iš elektroninio apmokėjimo paslaugas teikiančios įmonės „PayPal“ įkūrėjų Peteris Thielas, kuris taip pat yra investavęs į svetaines „Facebook“ ir „LinkedIn“. – Išradęs telekomunikacijas, žmogus atrado internetą, po to – ir socialinę žiniasklaidą. Ar pastarosios galimybės jau išsemtos? Galbūt turėtumėme atsigręžti atgal, kad atrastumėme ką nors naujo?“
Tinklalapio „Twitter“ vadovas Bizas Stoneʼas nemano, kad tokia žiniasklaida išsisėmė ar gali būti nuvertinta. „Twitter“ vadinu ne socialinės žiniasklaidos priemone, bet informacijos tinklu. Kai žmonės yra geriau informuoti, jie yra labiau įtraukti. Kai labiau įtraukti – jaučia didesnę atsakomybę. Jie tampa pasaulio, o ne tik savo šalies piliečiai“, – savo požiūrį išsakė B. Stoneʼas.
Skirtingi požiūriai
Dabar socialinė žiniasklaida sparčiai persikelia į mobilųjį internetą, įsitikinęs vienas iš „Google“ valdybos narių Ramas Shriramas. Dėl to daugėja vartotojų, o pastariesiems – daugiau galimybių skleisti informaciją iš įvykio vietos.
„Didelę dalį „YouTube“, „Facebook“ ir „Twitter“ informacijos vartotojai deda per mobilųjį internetą, – sakė R. Shriramas. – „Facebook“ naujai kartai, manau, pakeis elektroninį paštą. O kompanija „Apple“ turi didelę ateitį būtent dėl to, kad yra stipri mobiliajame sektoriuje.“
„Aš manau, kad žmonių naudojimosi socialiniais tinklalapiais galimybės plėsis. Ateityje dar pamatysime daug įdomių socialinės žiniasklaidos funkcijų mišinių“, – su P. Thielo skeptišku požiūriu nesutiko ir „LinkIn“ steigėjas Reidas Hoffmanas.