„Aš irgi susimąsčiau, prezidentas sako, kad 2001 metais buvo pasirašyti susitarimai dėl dujotiekio, dėl transporto jungčių ir kažkaip mūsų Vyriausybei reikia juos spręsti ir įgyvendinti. Kodėl 20 metų buvo nieko nedaroma, tai keista“, – žurnalistams antradienį Prezidentūroje sakė S. Skvernelis.
V. Adamkus prezidento pareigas ėjo 1998–2003 ir 2004–2009 metais. Žuvusio Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio (Lecho Kačynskio) garbei įkurto Prometėjo apdovanojimą antradienį atsiėmęs V. Adamkus apgailestavo, kad prieš 20 metų padėjus pamatus bendriems infrastruktūros ir energetikos projektams, jie kol kas nėra baigti.
„Tikrai prasidėjo ir dujotiekio (GIPL – BNS) statyba, bet prasidėjo ne prieš 20 metų, prasidėjo šiemet. Esame tikrai su „Via Baltica“ finišo tiesiojoje, beliko gabaliukas tarp Marijampolės ir Lietuvos-Lenkijos sienos“, – teigė premjeras.
Kalbėdamas apie Lietuvos ir Lenkijos ekonominį bendradarbiavimą, Vyriausybės vadovas pabrėžė matantis didelį neišnaudotą potencialą.
„Aš norėčiau, kad mes daugiau išnaudotume mūsų šalių ekonominį potencialą. Tiek Lenkijos ekonomika, tiek Lietuvos ekonomika sėkmingai atsigavo po pirmos (koronaviruso – BNS) bangos smūgių“, – sakė S. Skvernelis.
„Šiandien tikrai matau didžiulį neišnaudotą potencialą, nors ir abipusės investicijos tikrai eina teisinga linkme. Jau turime strateginę partnerystę kalbant apie energetinius, transporto projektus, bet tai nėra taip daugm kaip norėtųsi“, – pridūrė jis.
Šalies vadovas Gitanas Nausėda antradienį tvirtino, kad bendri Lietuvos ir Lenkijos projektai – Baltijos šalių elektros elektros tinkų sinchronizavimas su Europos tinklais, geležinkelio projektas „Rail Baltica“ ir automagistralė „Via Baltica“ – vykdomi pakankamai sėkmingai.
Antradienį vykusioje ceremonijoje kalbėjęs V. Adamkus sakė besitikintis, kad jau greitu metu tarp Lenkijos ir Lietuvos bus nutiesti „šiuolaikinius standartus atitinkantys greitkeliai ir geležinkelio linijos“.
Pasak jo, dėl vėluojančių projektų kaltas „biurokratinis nelankstumas“.