Pasak jo, toks reikalavimas nedera su ES žaliojo kurso tikslais ir vidaus rinkos principais.
„Todėl sveikiname generalinio advokato išvadą ir tikimės, kad ši diskriminacinė nuostata vežėjams bus nedelsiant panaikinta. Siekdami šio tikslo argumentavome ir darėme visus įmanomus žingsnius jau kurį laiką“, – pranešime sakė M. Skuodis.
Lietuva kartu su Latvija, Estija, Lenkija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija, Kipru ir Malta yra pateikusi ieškinius ESTT ir siekia, kad ES kelių transporto sektorius taptų efektyvesnis ir mažiau taršus, o vežėjai nebūtų diskriminuojami ir nepatirtų nelygių konkurencijos sąlygų, kurios dabar suteikia pranašumą kitų šalių vežėjams.
Tikimasi, kad ESTT atsižvelgs į generalinio advokato siūlymą ir privalomas vilkikų grąžinimas bus nedelsiant atšauktas. ESTT teisėjų kolegija dar spręs, kada priimti galutinį sprendimą – jo tikimasi šiemet arba kitų metų pirmoje pusėje.
Ginčijama nuostata įpareigoja transporto ir logistikos įmones kas aštuonias savaites grąžinti jų vilkikus į registracijos vietą.
Europos Komisijos vertinimo duomenimis, tokia tvarka lemtų 1,3–4,9 proc. didesnes kelių transporto anglies dvideginio emisijas, o papildoma žala ES piliečių sveikatai gali siekti iki 25,9 mln. eurų per metus.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso skaičiavimais, vilkikų grąžinimas Lietuvos įmonių sąnaudas didina daugiau nei 620 mln. eurų per metus.