Gyventojų įsiskolinimų suma padidėjo įmonėms iš finansų, komunalinių paslaugų sektorių, o telekomunikacijų įmonėms gyventojų skolų suma praktiškai nesikeitė. Tuo tarpu gyventojų skolų skaičius telekomunikacijų bendrovėms 2013 m. spalį, palyginti su 2012 m. spaliu, sumažėjo 2 proc.
„Pastebime, kad pradelsti mokėjimai daugiausia auga skolų jau turinčiųjų sąskaita, nes skolų kiekis, tenkantis gyventojams, didėja sparčiau nei pačių skolininkų skaičius. Tai statistiškai pagrindžia išvadą, kad įsipareigojimų vienam kreditoriui nevykdantis klientas pasižymi didesne mokumo rizika ir kitam kreditoriui“, – sako Andrius Bogdanovičius, kreditų biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius.
Praėjusį mėnesį skaičius gyventojų, asmeninėje kredito istorijoje turinčių įrašą apie nepadengtą mokėjimą, padidėjo 3 tūkst. iki 269 tūkst. asmenų. „Manocreditinfo.lt“ duomenimis, skolų per spalio mėnesį atsikratė daugiau nei 9 tūkst. šalies gyventojų, prieš tai vėlavusių vykdyti finansinius įsipareigojimus. Asmens kredito istorijoje įrašas apie egzistavusią skolą išlieka dešimt metų po jos padengimo datos.
„Susikurti gerą kredito istoriją gali užtrukti ne vienerius metus, o susigadinti ją paprasta per gerokai trumpesnį laikotarpį. Domėjimasis kredito istorija gali padėti išvengti gyvenimiškų situacijų, kai dėl nepadengtų mokėjimų, tarkime, už elektrą, lizingo bendrovė nesutinka finansuoti naujo televizoriaus ar indaplovės pirkimo, o keliasdešimties litų skola už mobiliojo ryšio paslaugas tampa kliūtimi gauti būsto paskolą“, – teigia kreditų biuro „Creditinfo” vadovas.
Asmeninė kredito istorija formuojama kiekvienam 18 metų amžiaus sulaukusiam Lietuvos gyventojui. Ji susideda iš dviejų dalių – finansinių įsipareigojimų ir mokėjimų istorijos. Finansiniai įsipareigojimai – tai įvairūs kreditai bankuose, lizingo, kredito unijose ar smulkiųjų kreditų bei vartojimo kreditų bendrovėse. Mokėjimų istorija – tai pradelsti mokėjimai už šiuos kreditus ir mokėjimai už kitas paslaugas (telekomunikacijų, elektros, komunalines, draudimo, kabelinės TV ir kiti).