Vyriausybė šiandien pritarė Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui, kuriuo siekiama supaprastinti viešųjų pirkimų procedūras, ir teiks jį Seimui.
Įstatymo projekte siūloma leisti klasikinio sektoriaus (centrinio valstybinio administravimo sistemos, savivaldybių, apskričių viršininkų administracijų ir kitų) perkančiosioms organizacijoms supaprastintus pirkimus vykdyti pagal pačių pasitvirtintas taisykles.
Tokia tvarka dabar galioja komunalinio sektoriaus (vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto srityje veikiančių) perkančiųjų organizacijų atliekamiems supaprastintiems pirkimams. Siekiant užtikrinti pirkimų skaidrumą, įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad atlikdamos supaprastintus pirkimus perkančiosios organizacijos turėtų laikytis įstatymo nustatytų pirkimų principų ir tikslų, įstatymo nustatyta tvarka skelbti apie pirkimus ir teikti ataskaitas. Įstatymo projekte taip pat siūloma atsisakyti reikalavimo gauti Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą norint nutraukti supaprastinto pirkimo procedūras.
Priėmus įstatymo projektas viešajame pirkime pageidaujantiems dalyvauti tiekėjams taip pat būtų sudaryta galimybė gauti pažymą apie jų patikimumą iš VĮ Registrų centro „vieno langelio“ principu. Toks principas leistų sumažinti tiekėjų administracinę naštą, o Viešųjų pirkimų tarnybai suteiktų galimybę efektyviau tvarkyti oficialių tiekėjų sąrašų sudarymo sistemos funkcionavimą.
Siekiant supaprastinti skelbimų apie pirkimus tvarką ir racionaliau panaudoti valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšas, įstatymo projekte siūloma skelbimus apie pirkimą ir informacinį pranešimą apie ketinimą pirkti skelbti tik Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ir atsisakyti skelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
Vieno viešojo pirkimo skelbimo paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ kaina yra apie 83 Lt. Šiame leidinyje perkančioji organizacija skelbia ir apie sudarytą sutartį, o neretai, kaip to reikalauja įstatymas, tenka skelbti ir skelbimo pakeitimus. Taigi perkančiajai organizacijai, ypač tai, kuri atlieka daug pirkimų, tenka nemažos skelbimo išspausdinimo apmokėjimo išlaidos.
Projekte taip pat siūloma patikslinti pirkimo sutarties keitimo, aritmetinių klaidų taisymo ir kt. nuostatas. Siūloma nustatyti, kad pirkimo sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu galėtų būti keičiamos tik tais atvejais, jeigu nebūtų pažeisti įstatymo nustatyti lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principai.
Atsižvelgiant į įstatymo taikymo praktikoje pasitaikančius atvejus, kai dėl neesminių aritmetinių klaidų pasiūlymuose perkančioji organizacija turi atmesti techniškai tinkamus, pigiausius ar ekonomiškai naudingiausius pasiūlymus, šiame įstatymo projekte siūloma įteisinti aritmetinių klaidų taisymo taisykles.
Siekiant kaip galima greičiau įdiegti elektroninius viešųjų pirkimų būdus, įstatymo projekte siūloma nuo 2009 m. sausio 1 d. įteisinti privalomą skelbimų ir ataskaitų Viešųjų pirkimų tarnybai teikimą tik elektroninėmis priemonėmis.
Rengiant įstatymo projektą, buvo konsultuotasi su suinteresuotomis institucijomis, verslo organizacijomis, nagrinėjama kitų valstybių patirtis, taip pat atsižvelgta į Valstybės kontrolės atliekamo audito atskirose perkančiosiose organizacijose rekomendacijas bei įgyvendinančiųjų institucijų, vykdančių projektus už ES finansinės paramos lėšas, siūlymus atsisakyti detalaus pirkimo procedūrų reglamentavimo.