Kaip įmanoma ramiai dirbti, kai šalia nuolat skamba kolegos telefonas ar netyla erzinantis spausdintuvo garsas?
Šiuolaikiniuose biuruose darbo vietos, paprastai, nėra atskiriamos sienomis, kad kolegos galėtų bičiuliautis ar, prireikus, kreiptųsi vienas į kitą pagalbos, tačiau iš tiesų, tokio tipo darbovietėje trūksta privatumo ir tai blaško darbuotojų dėmesį. Ne vieną dešimtmetį trukusio tyrimo metu paaiškėjo, kad atviro išplanavimo darbovietės yra glaudžiai susijusios su darbuotojų patiriamu stresu, įtampa, prastais santykiais su kolegomis ir nepasitenkinimu darbine aplinka.
Atviro išplanavimo biuro triukšmas yra vienas iš pagrindinių darbuotojų nusiskundimų, ir, remiantis tyrimu, toks nesiliaujantis klegesys iš tiesų gali pakenkti darbuotojo motyvacijai. Tyrime, kuris buvo aprašytas „Journal of Applied Psychology“ žurnale, dalyvavo 40 moteriškos lyties darbuotojų, kurioms trims valandoms buvo sukurta „žemo intensyvumo triukšmo aplinka“, tuo tarpu kita moterų grupė dirbo visiškoje tyloje. Po trijų valandų abiems grupėms buvo duoti tam tikri galvosūkiai. Paaiškėjo, kad dalyviai, kurie prieš tai dirbo triukšmingoje aplinkoje, lengviau pasidavė arba visai neįveikė galvosūkio, lyginant su tyloje dirbusia grupe.
Jei įsidarbinsite atviro išplanavimo ofise, tikėtina, kad pamatysite savo kolegas su ausų kištukais ar ausinėmis. Ir nors toks metodas triukšmui sumažinti neišspręstų problemos iki galo, pasak ekspertų, tai gali būti gera pradžia.
Dar vienas dažnas darbuotojų nusiskundimas - privatumo stoka. Iš tiesų, tai ginčytinas klausimas, mat vadybininkai ir projektuotojai manė, kad sienų nebuvimas leis darbuotojams užmegzti kasdieninių atsitiktinių pokalbių, kurie, galbūt, įkvėps naujas idėjas. Vis tik tyrimai rodo, kad darbuotojai atviro išplanavimo biuruose užmezga paviršutiniškus ir neįpareigojančius pokalbius, nes žino, kad gali būti išgirsti kitų kolegų.
Atviro išplanavimo biurų steigėjai taip pat tikėjosi, kad bendradarbiams bus lengviau kreiptis vienas į kitą pagalbos. Tai žinoma puiki darbo vieta tam darbuotojui, kuriam nuolat reikalinga pagalba, bet, anaiptol, ne tam, į kurį kreipiamasi. Vokiečių ir šveicarų mokslininkai nustatė, kad užduotis geriau įvykdė darbuotojai, kurie kreipėsi pagalbos į kolegas, nei pastarieji, suteikę pagalbą. Ir visa tai dėl to, kad darbuotojas yra priverstas vienu metu susitelkti ties dviem užduotimis. Mokslininkai siūlo darbuotojams bent kelioms valandoms per dieną atsiriboti nuo kolegų ir neleisti jiems jų trukdyti. Ir jeigu jūsų kolega nuo gretimo stalo vis dar šaukiasi jūsų, pasinaudokite minėtais ausų kištukais ar ausinėmis.