Prieš metus socialinių tinklų rinkodaros ir technologijų agentūrą „Socialus marketingas“ įkūrę Arijus Žakas ir Aidis Dalikas šiandien jau gali pasigirti įspūdingais pasiekimais. Tačiau užmigti ant laurų neketina: sako, kad viską nori daryti kitaip, nei įprasta.
Kalbinamas „Socialaus marketingo“ direktorius A. Žakas juokauja, kad kartu su įmonės bendraturčiu A. Daliku sunkiai „serga“ socialiniais tinklais ir juose praleidžia labai daug laiko.
„Tiesiog mėgaujamės tuo, ką darome“, – savo verslą apibūdina jis.
Matyt verta apsirgti tokiomis „ligomis“, nes per metus „Socialus marketingas“ tapo didžiausia socialinių tinklų agentūra Lietuvoje ir iki šiol nenutraukė nė vienos sutarties su klientais. O tarp jų tokie prekės ženklai kaip „Švyturys“, „Neptūnas“, „TonyBet“, „Neste Oil“ ir pan.
„Klientų neieškome, – tvirtina A. Žakas. – Jie susiranda mus arba būname rekomenduoti kitų klientų. Pavyzdžiui, „Švyturio“ atstovai išsiuntė du laiškus kviesdami dalyvauti konkurse, tačiau jų negavome. Tuomet įmonės rinkodaros skyrius ieškojo kitų būdų, kaip mus pakviesti į tą konkursą. „Švyturys“ – viena didžiausių Lietuvos bendrovių, tiesiog neįtikėtina, kad jie daro tokius žygius norėdami su mumis susisiekti.“
Tad iš kur tokia sėkmė? A. Žakas sako, jog socialiniuose tinkluose stiprūs tie, kurie turi patirties. O jos ne vienus metus rinkodaros srityje dirbantiems vaikinams nestinga.
„Kita mūsų sėkmės paslaptis – nuoširdumas. Aidis dar 2009 metais tinklaraštyje parašė, jog tuometinis rinkos lyderis „One.lt“ netrukus žlugs ir lietuvių širdis užkariaus „Facebook“. Tada žmonės sukiojo pirštą prie smilkinio, sakė, kad jis kvailas ir nieko nesupranta. Tačiau jau netrukus užsienio socialiniai tinklai labai sparčiai pradėjo skintis kelią į Lietuvą ir rinka augo.“
A. Žakas sako, kad tradicinių rinkodaros agentūrų požiūris į socialinius tinklus ir jų panaudojimą draugams itin nepatiko, todėl šie nusprendė įsteigti savo bendrovę.
„Tai nebuvo netikėtas sprendimas, greičiau subrandintas, – tvirtina jis. – Tradicinės rinkodaros bendrovės mano, kad socialiniuose tinkluose galioja tradicinės rinkodaros taisyklės. Bet čia reikia bendrauti: prekių ženklai kalba su gerbėjais, o šie gali atsakyti. Taip bendraujant galima pristatyti kompanijos filosofiją, skatinti pardavimą ir, svarbiausia, klientų lojalumą. Be to, ši sritis itin dinamiška, nes tai, kas veikė ryte, gali nebeveikti vakare.“
Atbaidė biurokratai
„Socialinio marketingo“ direktorius sako, kad iš pradžių turėjo ambicijų savarankiškai įsteigti įmonę ir sutvarkyti reikiamus dokumentus, bet entuziazmą atšaldė susidūrimas su biurokratais.
„Nusprendėme neeikvoti laiko ir pasisamdėme buhalterių. Tai mums kainavo 20 proc. daugiau, nei būtume darę patys, todėl nemanau, kad tai suma, dėl kurios verta stovėti eilėse, o naktį nemiegoti ir svarstyti, kaip užpildyti dar vieną popieriuką“, – tvirtina jis.
Šiuo metu įmonėje darbuojasi devyniese: trys projektų vadovai, du dizaineriai, du programuotojai ir du vadovai.
„Aidis – kūrybos ir procesų vadovas, aš užsiimu administraciniais darbais. Mūsų kolektyvas jaunas, todėl dalį laiko darbuotojai skiria mokymuisi. Esame vienintelė socialinių tinklų rinkodaros agentūra, kurios visi darbuotojai turi „Facebook“ sertifikatus, – vardija jis. – Prisiimame nemažą atsakomybę, nes socialiniuose tinkluose bendraujame klientų vardu, todėl dėl menkiausios klaidos gali būti nutraukta sutartis.“