• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Geriausias amerikietiškas viskis pasaulyje „Jack Daniel’s“ turi asmenybę. Ji neatsiejama nuo juodai baltos etiketės ir nestandartinės formos butelio. Tačiau, visų pirma, Jackas Danielis buvo puikus distiliatorius.

REKLAMA
REKLAMA

Fiziškai labai žemo, vos 1,57 m. ūgio žmogelis atidavė visą savo gyvenimą autentiško „premium“ klasės viskio gamybai.

REKLAMA

Įkūrimas ir išskirtinis skonis

1875-iais metais Lynčburge, Tenesio valstijoje įkurta „Jack Daniel’s“ viskio gamybos bendrovė turėjo daug konkurentų. Tačiau pats Jackas norėjo, kad jo viskis būtų kažkuo išskirtinis ir ypatingas.

Savo gamybai jis naudojo šaltinio vandenį iš savo valdų, kartu su geriausiais grūdais, filtruotus medžio (klevo) anglimis. Tokiu būdu „Jack Daniel’s“ iš tiesų tapo autentiško skonio.

REKLAMA
REKLAMA

Iki pat XX a. vidurio, viskio pardavimai augo nuolatos, tačiau nestipriai, daugiausiai rekomendacijų iš lūpų į lūpas dėka. Kartais bendrovė sulaukdavo žiniasklaidos dėmesio, tačiau taip būdavo retai.

Persilaužimas ir žiniasklaidos dėmesys

Galiausiai, 1951-iais metais prestižinis žurnalas „Fortune“ išspausdino straipsnį apie „Jack Daniel’s“ gėrimą, po kurio labai staigiai pakilo viskio pardavimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Staiga, Jacko viskį ėmė gerti tokios nesuderinamos asmenybės, kaip Nobelio premijos laureatas Williamas Faulkneris, Didžiosios Britanijos ministras pirmininkas Winstonas Churchillis ir Holivudo režisierius Johnas Hustonas.

Panašų efektą davė ir 1954-iais metais publikuotas straipsnis viename populiariausių tų laikų žurnale „True“. Galiausiai, tokios garsenybės, kaip Frankas Sinatra, Jackis Glyzonas ir Ava Gardneri prisipažino mėgstantys „Jack Daniel’s“ viskį. Frankas Sinatra šį gėrimą pavadino „dievų nektaru“.

REKLAMA

Plėtra ir pirmosios reklamos

Nuo šeštojo iki aštuntojo dešimtmečio „Jack Daniel’s“ pardavimai nuolatos augo, o kartais ir viršydavo pasiūlą. Iš dalies taip įvykdavo todėl, kad bendrovės vadovybė atsisakė gaminti mažiau kokybišką viskį vien tam, kad patenkintų paklausą. Gauti Jacko viskio darėsi sunku.

REKLAMA

Reklamos specialistas Artas Henkokas ir prekės ženklo vadovas Vintonas Smitas sukūrė paprastą, bet genialią rinkodaros strategiją – „Jack Daniel’s“ turi pabrėžti savo paveldą.

Anot reklamos strategijos, „gėrimas privalo atrodyti autentiškas, pagamintas tikrų žmonių, vienoje vietoje“. Reklamos tapo efektyvios ne tik todėl, ką sako, bet ir todėl, ką rodo, pvz. Tenesio darbininkus, apsirengusius ne smokingais, o kasdieniais drabužiais, kuriais vilkėdami ir distiliuoja viskį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Populiariosios kultūros įtaka

Aštuhttp://www.balsas.lt/nkpcms/naujienantojo dešimtmečio populiarioji kultūra „Jack Daniel’s“ viskį atvaizduodavo kaip nepriklausomą maveriką. Paul Newmano filme „Hood“ neigiamas veikėjas visą laiką gerdavo Jacko viskį.

Tuo tarpu roko žvaigždės išsitatuiruodavo „Jack Daniel’s“ vardą ant kojų ar rankų. Tačiau nei viena grupė taip dažnai nesifotografuodavo su populiariuoju viskiu kaip „Slash“ grupė.

REKLAMA

Kešos (angl. Ke$ha) garsiame hite „Tik Tok“ dainuoja, kad rytais skalauja burną ne skalavimo skysčiu, o „Jack Daniel’s“ viskiu. Tokių pavyzdžių būtų galima vardinti ir vardinti, jų labai daug.

Gamyklos plėtra ir tarptautinis pripažinimas

Kaip teigia rinkodaros guru Philippas Cotlleris, rinkodaros tikslas nėra padidinti paklausą, o veikiau ją sureguliuoti. Viskio gamintojai tai padaryti vis dar sekėsi sunkiai.

REKLAMA

Todėl buvo priimtas sudėtingas, bet ateityje teigiamą įtaką turėsiantis sprendimas – sugriauti gamyklą ir pastatyti trigubai didesnę. Tuo metu kai buvo statoma naujoji gamykla, darbininkai dirbo atvirame ore, be pastogės.

Tačiau, kaip minėjome, rezultatas buvo stulbinamai geras – „Jack Daniel’s“ spėjo distiliuoti viskį, o pats prekės ženklas įgavo tarptautinį pripažinimą. Per 13 metų (1973-1986 m.) pardavimai net patrigubėjo. Jie auga ir iki šiol.

Dainius VALAITIS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų