Seimas antradienį po pateikimo pritarė tokiai liberalų inicijuojamai Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisai: už balsavo 66 Seimo nariai, du – prieš, 37 susilaikė. Toliau pataisą Seimas svarstys rudenį, gavęs Vyriausybės išvadą.
Kaip sakė pataisas pristatęs Aplinkos apsaugos komiteto narys Romualdas Vaitkus, verslas būtų paskatintas atnaujinti savo autoūkį įsigyjant draugiškas gamtai transporto priemones.
Jis pripažino, kad valstybė į biudžetą nesurinks šiek tiek pajamų bei pabrėžė, kad analogiška lengvata veikia Latvijoje, Estijoje.
Tuo tarpu Andrius Mazuronis pasigedo lengvatos ne tik įmonėms perkant elektromobilius, bet ir gyventojams, kurie tokias transporto priemones perka asmeniniams naudojimui.
Tačiau Seimo Biudžeto ir finansų komiteto vadovas Mykolas Majauskas įsitikinęs, kad elektromobilių įsigijimo rėmimo būdas kelia susirūpinimą ir pasiūlė palaukti Finansų ministerijos pasiūlymų dėl elektromobilių įsigijimų skatinimo priemonių.
„Jūs norite išmušti dar vieną skylę mokestinėje sistemoje“, – teigė jis.
„Regitros“ sausio 1 dienos duomenimis, Lietuvoje įregistruoti 2 548 elektromobiliai, 1 114 iš jų – pernai.
Pagal dabar galiojančią Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo redakciją apribojimai dėl PVM įtraukimo į apskaitą netaikomi tik specialios paskirties lengviesiems automobiliams.
Gyventojai iki metų pabaigos gali teikti paraiškas paramai įsigyti elektromobilį – tam iš Klimato kaitos programos Aplinkos ministerija skyrė 5 mln. eurų. Išmoka už įsigytą naudotą elektromobilį yra 2,5 tūkst. eurų, už naują – 5 tūkst. eurų.
Pernai gyventojai ir verslas neišnaudojus elektromobiliams įsigyti skirtos paramos.
Seimas kovą patvirtino elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros planą: iki 2030 metų Lietuvoje turėtų būti įrengta 60 tūkst. įkrovimo stotelių, jos bus privalomos naujose ar rekonstruotose degalinėse.