Esą taip daroma siekiant geresnio klientų pasitenkinimo, tačiau užsienio žiniasklaidos kalbinami ekspertai svarsto, kad imtis tokio žingsnio prekybininkus verčia išaugęs vagysčių skaičius.
Apie 300 parduotuvių turintis JAV prekybos „Hy-Vee“ nuo savitarnos kasų vėl grįžo prie gyvų darbuotojų aptarnavimo, rašo „Daily Mail“.
Tinklo vadovai teigia, kad „nori užtikrinti geresnę klientų patirtį keliose mūsų parduotuvėse, sugrąžindami tiesioginį bendravimą su darbuotojais“.
Vis dėlto labiau tikėtina, kad iš tikrųjų šis tinklas, kaip ir jo konkurentai, atsisako savitarnos kasų, nes dėl jų patiria vis daugiau nuostolių, susijusių su vagystėmis.
„Daugiausia savitarnos kasų atsisakoma dėl to, kad mažmenininkai nerimauja dėl vagysčių, – sako mažmeninės prekybos ekspertas Neilas Saundersas.
Jo teigimu, vagysčių skaičius savitarnos kasose yra gana aukštas tiek dėl tyčinių veiksmų, tiek dėl atsitiktinių klaidų.
„Priverčiant daugiau klientų naudotis kasomis su personalu, išsprendžiama daug šių problemų, o mažmenininkai sutaupo pinigų. Tai nereiškia, kad savitarnos kasų bus visiškai atsisakyta, tačiau jų naudojimas bus labiau apribotas“, – komentuoja N. Saundersas.
Darbuotojams priklausantis tinklas, įkurtas Ajovos valstijoje dar 1930 m., neseniai buvo pripažintas mėgstamiausia šalies maisto prekių parduotuve.
„Norime keliose savo parduotuvėse suteikti geresnę klientų patirtį, sugrąžindami tiesioginį bendravimą su darbuotojais, kuris buvo iki pandemijos“, – prekybos tinklo sprendimą paaiškino jo atstovas spaudai.
Jis atkreipė dėmesį, kad savitarnos kasų atsisako ir kiti JAV mažmenininkai – „Target“, „Walmart“ ir kt.
Bendrovė kol kas nepateikė visų parduotuvių, kurioms šis pakeitimas turės įtakos, sąrašo.
Pasak kompanijos atstovų, pokyčiai susiję su klientų aptarnavimu, tačiau rinkos ekspertai teigė, kad labiau tikėtina, jog jie padės sumažinti vagysčių skaičių.
„Jie permąsto savo verslo strategiją. Kartais savitarnos kasų praėjimai gali lemti didesnį atsargų mažėjimą, paprastai vagystes arba tiesiog netinkamą prekių padėjimą“, – pastebėjo Ajovos valstijos universiteto profesorius Piteris Ralstonas.
Lietuvoje savitarnos kasos parduotuvėse atsirado daug vėliau nei Vakarų šalyse. Ir dabar mūsų šalyje jų įrengiama vis daugiau.
Tačiau taip pat galima pastebėti, kad prekybininkai imasi vis papildomų priemonių apsisaugoti nuo vagišių.
Pavyzdžiui, kai „Lidl“ įrengė pirmas savitarnos kasas, jų zonoje nebuvo vartelių, kurie atsidaro tik nuskenavus kasos kvitą.
Panašu, kad ir jie nebuvo vienintelė išeitis, nes kai kuriose tinklo parduotuvėse prieš vartelius atsirado ir apsaugos darbuotojų postai.