Dalį Klaipėdos uosto sukaustęs ledas apsunkina uosto darbą – laivai prie krantinių švartuojami triskart ilgiau nei įprastai.Bet uostininkai ramūs – ilgametė patirtis rodo, kad didelių bėdų dėl šalčių nebus. Esą atvirkščiai – užšalus kitiems Baltijos jūros uostams, Klaipėdoje krovinių padaugėja, praneša LTV „Panorama“.
Iki 25–30 centimetrų storio ledas sukaustė Malkų ir Žiemos įlankas. Žvejams mėgėjams čia tikras rojus, o uostininkams tenka gerokai paplušėti, kad atplaukę laivai būtų saugiai prišvartuoti. Ledą vidinėse uosto akvatorijose nuolat laužo specialus vilkikas.
„Jeigu anksčiau konteinerinio laivo švartavimas Malkų įlankoje su apsukimu užtrukdavo 1 valandą, tai dabar netgi iki 3 valandų mes užtrunkam. Švartavimo laikas, aišku, pailgėjęs“, – teigė Klaipėdos uosto kapitono pavaduotojas Adomas Alekna.
Ledų laužymas – papildomos išlaidos uosto direkcijai, tačiau apskritai esą kitus Baltijos jūros uostus kaustantis ledas Klaipėdos uostui duoda daugiau naudos, nei padaro žalos.
„Pradėjo atsirasti tokie mažesni laivai, kaip „Volgo-Balt“, kurie turi apribojimus dėl ledo klasės plaukti į Suomių įlanką arba Rygos įlanką. Kaip ir praėjusią žiemą, jie jau pradėjo plaukti į Klaipėdos uostą“, – sakė A. Alekna.
Tiesa, kol kas sausis neleidžia džiaugtis padidėjusia krova, ji beveik dešimtadaliu smuko, tačiau vasario rezultatai, laukiama, bus geresni. Žiemą užšalus rytinės Baltijos jūros pakrantės uostams, Klaipėdai atitenka didžioji dalis rusiško krovinio.
„Pritraukiam papildomo krovinio srauto. Ypač gera patirtis yra su tais kroviniais, kurie yra jautrūs pristatymo laikui – tai yra konteineriniai kroviniai. Paprastai kada krovinio savininkai perorientuoja žiemos periodui krovinius per Klaipėdos uostą, tie kroviniai dažnai čia ir pasilieka“, – tvirtino Klaipėdos uosto Rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.
Uostų darbą šaltis trikdė ir pernai. Bet didžiausius šalčius, kai 30 centimetrų storio ledas sukaustė ne tik uostus, bet ir visą Baltijos jūrą, specialistai sako menantys 1987 metais.
Marija GABRIENĖ